3.2.2020 klo 15:02
Uutinen

Tulorekisteristä saatavilla uusi raportti – Tilitoimistojen ja yrittäjien toiveesta uusi erittely maksetuista suorituksista tulolajeittain

Tulorekisteriin on luotu uusi raportti asiakaspalautteen perusteella. Raportin voi tilata sähköisestä asiointipalvelusta.

Tulorekisterissä on käytössä uusi raportti 618 Maksajan palkkatietoilmoitusten tulolajikohtainen yhteenveto. Raportille lasketaan suorituksen maksajan palkkatietoilmoitusten täsmäytystietoja tulolajitasolla.

Raportti, joka on suunniteltu yhteistyössä palkanlaskijoiden ja ohjelmistotalojen edustajien kanssa, on tarkoitettu maksajille ilmoitustietojen täsmäytystä ja tarkistamista varten.

– Tulorekisteriä kehitetään jatkuvasti asiakkailta saadun palauteen perusteella. Tulorekisterin asiakkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeä. Saimme vuoden 2019 aikana palautetta tilitoimistoilta ja yrittäjiltä uuden raportin tarpeesta. Raportin sisältö määriteltiin yhdessä ja nyt se on käytössä. Tulorekisteri on tehty asiakkaitaan varten, kertoo Tulorekisteriyksikön johtaja Terhi Holmström.

Uuden raportin voi tilata tulorekisterin sähköisestä asiointipalvelusta

Raportin 618 Maksajan palkkatietoilmoitusten tulolajikohtainen yhteenveto voi tilata tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa, kohdasta Tilaukset. Raportti on csv-muotoinen, mikä mahdollistaa raportin hyödyntämisen erilaisissa taulukkolaskentaohjelmissa.

Näin korjaat tulorekisteriin ilmoitettuja tietoja

Jos tulorekisteriin ilmoitetuissa tiedoissa on virhe, työnantaja tai muu suorituksen maksaja korjaa ilmoittamansa virheelliset tiedot. Korjaus on tehtävä viivytyksettä.

Jos virhe huomataan vasta useamman vuoden kuluttua, maksajan on edelleen korjattava virheelliset tiedot. Korjauksia ilmoituksiin voi tehdä 10 vuoden ajan tallentamisvuotta seuraavan vuoden alusta lukien. Tulorekisteriin ilmoitetut tulotiedot vaikuttavat tulonsaajan etuuksiin, esimerkiksi eläkkeen määrään ja perusteisiin.

Lue lisää Tulorekisterin sivuilta.

toimitus (at) yrittajat.fi