14.4.2021 klo 11:21
Uutinen

Uusi jäsenetu: Ota somekanavat haltuun yhdellä työkalulla

”Firmani pitää näkyä somessa, mutta miten ehdin ja osaan”, miettii moni yrittäjä. Suomen Yrittäjien uusi jäsenetu Hooklen mobiilisovellus automatisoi some-markkinoinnin ja pitää kanavat aktiivisina.

KAUPALLINEN YHTEISTYÖ

– Näkyminen verkossa ja sosiaalisessa mediassa on nykyään erittäin tärkeää yritykselle. Hieman kärjistäen voi sanoa, että bisnestä ilman verkko- ja somepresenssiä ei ole olemassa, toteaa Hooklen yrittäjä-toimitusjohtaja Tero Seppälä.

Hänen yrityksensä kehittämällä Hookle-mobiilisovelluksella voi julkaista useampaan kanavaan kerralla. Eniten käytettyjä ovat Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja Google My Business.

– Haluamme auttaa yrittäjää, erityisesti bisneksen alkumetreillä. Olemme itsekin yrittäjiä ja tiedämme, että yrittäjän arki on kiireistä ja resurssit esimerkiksi somemarkkinointiin ovat rajalliset, Seppälä sanoo.

Hookle-sovelluksen avulla voi suunnitella ja ajastaa viestit helposti somekalenteriin. Vaikutukset somessa näkee yhdellä silmäyksellä, ja somekanavien tehtävät voi myös jakaa yrityksessä monen ihmisen kesken.

– Lyhyesti sanottuna: somemarkkinointi haltuun yhdellä työkalulla, Tero Seppälä kiteyttää.

Jäsenetuna 4 kk ilmaiseksi Premium-vuositilauksesta

Suomen Yrittäjien uutena jäsenetuna Hooklen Premium-vuositilaukseen saa nyt neljä kuukautta ilmaiseksi. Sovelluksen jäsenetuhinta on 6,05 € kuukaudessa ja yhteissumma 96,77 laskutetaan vuosittain ilmaisjakson jälkeen. Hintoihin lisätään alv.

– Premium-sovellukseen voi kytkeä jopa 20 sosiaalisen median tiliä, sillä voi muun muassa ajastaa ja lähettää rajoittamattoman määrän viestejä, ja apuna on myös Premium-tukipalvelu, Tero Seppälä kertoo.

Hooklen perusversio on ilmainen ja siihen voi kytkeä kolme sometiliä. Päivittäisten viestien määrä on rajattu.

Hooklella jo yli 5000 käyttäjää

Tero Seppälä perusti Hooklen vuonna 2017 yhdessä kaksoisveljensä Jere Seppälän ja Juha Uotilan kanssa. Idea oli syntynyt jo aiemmin. Markkinatutkimuksen ja -testin jälkeen he totesivat, että markkinoilla ei ole mobiilisovellusta, joka on suunnattu somemarkkinointiin nimenomaan pienille yrityksille.

Hooklella on nyt käyttäjinä jo yli 5000 yritystä, niin Suomessa kuin maailmalla. Yritys tekee yhteistyötä muun muassa Googlen kanssa.

– Hookle löytyy Apple Storesta ja Google Playsta suomeksi ja englanniksi. Totta kai tavoitteenamme on kasvaa myös kansainvälisesti. Meillä on jo paljon asiakkaita esimerkiksi USA:ssa – ja tulipa muutama viikko sitten asiakkaaksi myös nigerialainen vuositilaaja, Tero Seppälä kertoo.

Korona on vaikuttanut kasvuvauhtiin – mutta toisaalta myös positiivisesti siinä mielessä, että yhä useampi pieni yritys ottaa askeleita digimaailmaan ja perustaa verkkokaupan sekä somekanavia itselleen.

Seppälän mukaan tyypillinen asiakas on kiireinen pienyrittäjä, jolla on 2–3 somekanavaa.

– Sovelluksemme sopii kaikenlaisille yrittäjille. Asiakkainamme on niin vasta-alkajia, jotka eivät ole vielä edes jättäneet papereita sisään Patentti- ja rekisterihallitukseen, kuin myös jo pari vuosikymmentä yritystä pyörittäneitä yrittäjiä, Seppälä kuvailee.

Lue lisää jäsenedusta ja Hookle-sovelluksesta täältä

toimitus(at)yrittajat.fi