Verkkokaupalla globaaliksi pk-yrittäjäksi – verkkokaupan peruskoulutus | Yrittajat.fi

Etsi

Turun kauppakamari
14.09.2017 - 08:00 - 26.10.2017 - 11:00
Koulutus

Verkkokaupalla globaaliksi pk-yrittäjäksi – verkkokaupan peruskoulutus

Koulutus tarjoaa kattavan tieto-taitopaketin yrityksille, jotka suunnittelevat verkkokaupan perustamista tai ovat juuri avanneet ensimmäisen verkkokaupan. Koulutus tarjoaa paljon kehitysideoita ja vinkkejä myös verkkokauppaa jo harjoittaville. Verkkokauppa voi olla miltä toimialalta tahansa ja se voi perinteisen pakettikaupan lisäksi olla myös palveluiden verkkokauppa. Koulutuksessa keskitytään b-to-c kuluttajaverkkokauppoihin, mutta sisältö tarjoaa paljon vinkkejä myös b-to-b -kauppiaille.

Kouluttajana toimii Leevi Parsama, joka toimii tällä hetkellä eCom Growth -kasvuohjelman (www.ecomgrowth.fi) asiantuntijana. Hän on henkilökohtaisesti tavannut jo yli 400 verkkokauppaa ja sparraa viikoittain lähes sataa toimijaa. Hän moderoi verkkokauppiaiden tärkeintä keskustelufoorumia, FB:n Verkkokauppiaat -ryhmää, jossa on jo lähes 4000 jäsentä. Verkkokaupan käytännön korkeakoulun Leevi suoritti menestyksekkäästi ScandinavianOutdoor.comissa.

Oma verkkokauppakonsepti – miten luon itselleni menestyvän toimintamallin

Torstai 14.9. klo 8-11, Turun kauppakamari

- potentiaalisen markkinan tunnistaminen, uusia keinoja ja mahdollisuuksia
- kuka tahansa voi nyt myydä koko maailmaan – kanavat ovat jo olemassa
- asiakas aidosti keskiöön
- verkkokaupan menestys vaatii oman konseptin
- verkkokaupan eri olomuodot ja kanavat
- myymälä ja verkkokauppa, ei vastakkainasettelua, vaan monikanavaista palvelua
- omien kilpailuetujen tunnistaminen
- asiakaslupauksen kiteytys
- mitä kaikkea osaamista verkkokauppa vaatii?
- verkkokaupan päivittäiset rutiinit
- toiminnan organisointi ja kehityksen hallinta

Asiakashankinta – verkkokaupan myynti ja markkinointi

Tiistai 3.10. klo 8-11

- tuotelähtöisyydestä asiakaskeskeisyyteen
- verkkokaupan kaava
- tärkeimmät tunnusluvut ja niiden tulkinta
- missä tapahtuu verkkokaupan myynti?
- verkkokaupan asiakashankinta
- pull ja push -asiakkaiden merkittävä ero
- verkkokaupan markkinointi on aidosti 24/7 laji
- eri markkinointikanavat, mikä toimii ja mikä ehkä ei
- ostopolun optimointi
- ostokäyttäytymisen tunnistaminen
- asiakasymmärrys on verkkokaupan tärkein pääoma

Tuotteet, tuotetieto, teknologia ja tilaus-toimitus-prosessi

Torstai 26.10. klo 8-11, Turun kauppakamari

- verkkokaupan informaatiorakenne
- tuotteiden perustaminen ja valikoiman hallinta
- tuotetieto ja muut sisällöt
- löydettävyys on äärettömän tärkeä asia
- verkkokauppa -ohjelmistot, mikä sopii kenellekin
- tärkeimmät lisäarvotyökalut
- analytiikka -tiedolla johtaminen tuo aina tuloksia
- asiakaspalvelun neljä roolia
- tilaus-toimitus-prosessi
- logistiikka ja maksutavat

YHTEISTYÖSSÄ: 

Järjestämme ennen tätä koulutusta myös maksuttoman innostamistilaisuuden Forum Marinumissa, katso tarkemmat tiedot tästä


Osallistumismaksu:
Turun kauppakamarin ja Varsinais-Suomen Yrittäjien jäsenetuhinta 495 € + alv 24 %, normaalihinta 695 € + alv 24 %. Maksuun sisältyy koulutusmateriaali ja aamukahvitarjoilut. Laskutamme maksun koulutuksen päätyttyä.

Lisätietoa koulutuksesta:
koulutuspäällikkö Maria Lindbom, puh. 050 5730 370 tai 

Ilmoittautuminen:
Ilmoittaudu täältä to 7.9. mennessä

Peruutusehdot:
Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen peruutetuista koulutuksista laskutamme puolet osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen koulutusta ja sen jälkeen tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Peruutukset kirjallisesti. Mikäli koulutukseen ilmoittautunut henkilö on estynyt, hänen tilalleen voi tulla yrityksestä toinen henkilö.