21.8.2017 klo 11:47
Uutinen

Sairaanhoitaja-palvelu tehostaa hoitoketjua ja edistää nopeaa toipumista

Työkiireet ovat monella alkamassa, kun kesäkausi on päättymässä. Hektinen työtahti voi lisätä sairastumisen tai tapaturmien riskejä, eivätkä ne kohdalle osuessaan kysy ajankohdan sopivuutta. Sairaanhoitaja-palvelu varmistaa asiakkaan pääsyn hoitoon vaivattomasti tapaturman tai sairauden yllättäessä.

Eniten sairaudesta tai tapaturmasta kärsii itse sairastaja, mutta poissaolo kirpaisee taloudellisesti myös työnantajaa. Sairauspoissaolojen hallinta on taloudellisesta näkökulmasta tärkeää työnantajalle.

– Yksi sairauspäivä maksaa työnantajalle keskimäärin 350 euroa. Lisäksi avaintekijän pitkä poissaolo voi pahimmillaan vaikeuttaa koko yrityksen toimintaa ja tulla vieläkin kalliimmaksi, toteaa Fennian Lounaisen alueen myyntijohtaja Marko Koskinen.

FenniaHoitaja on Fennian kotitalousasiakkaiden ja yritysasiakkaiden käytettävissä. Palvelua voi käyttää esimerkiksi työtapaturmatilanteissa, kun yrityksellä on lakisääteiset tapaturmavakuutukset Fenniassa. Palvelu tehostaa hoitoketjua ja edistää nopeaa toipumista.

– Kun palveluketju on tehokas ja läpinäkyvä, pääsee potilaskin nopeammin hoitoon ja siten takaisin töihin. Palvelusta hyötyvät kaikki, sekä työntekijä että työnantajakin. Yrittäjä saa kaiken tarvitsemansa avun yhdestä puhelinnumerosta, Koskinen sanoo.

Yksinkertainen ja laadukas palvelupolku

FenniaHoitajan malli on yksinkertainen: kun palvelun piiriin kuuluva henkilö sairastuu tai joutuu tapaturmaan, voi hän soittaa suoraan palveluun. FenniaHoitaja tunnistaa asiakkaan tilanteen puhelimessa ja ohjaa asiakkaan suoraan oikeaan hoitoon. Tarvittaessa hän varaa ajan lääkäriasemalle tai hoitolaitokseen joko Dextran tai Terveystalon toimipisteeseen. Vastaanotolla asiakas maksaa vain mahdollisen omavastuun käynnistään.

– FenniaHoitaja huolehtii myös yrittäjän oman vahingon ilmoittamisesta, mutta lakisääteisistä syistä työnantajan pitää itse täyttää vahinkoilmoitus työntekijänsä puolesta. Tämä onnistuu helpoiten Oma Fennia -verkkopalvelussa sanoo asiakaspäällikkö Petra Kurki.

Kurjen mukaan FenniaHoitaja-palvelua voi käyttää esimerkiksi kotimaan matkalla, jos on henkilövakuutettuna Fenniassa. FenniaHoitajat löytävät asiakasta lähimmän hoitolaitoksen valtakunnallisesta verkostosta. Sairaanhoitopalveluiden lisäksi FenniaHoitajan kautta on myös mahdollista päästä hammashoidon palveluihin.

Kiitosta nopeudesta ja erinomaisesta asiakaspalvelusta

FenniaHoitaja on saanut Koskisen mukaan runsaasti positiivista palautetta palvelun helpottumisesta. Erityisesti asiakkaat ovat kiitelleet sitä, että parhaimmillaan hoitoon pääsy ja vakuutusasiat selviävät yhdellä puhelulla.

– Runsas positiivinen palaute kertoo myös siitä, että tällaiselle palvelulle on todella ollut kysyntää.

Koskinen korostaa joustavaa palveluaikaa. FenniaHoitaja palvelee vuoden jokaisena päivänä aamuseitsemästä iltayhteentoista.

– Pitkä päivystysaika aamusta iltaan mahdollistaa sen, että palveluun voi soittaa itselleen sopivana aikana, esimerkiksi jo illalla tai viikonloppuna, kun huomaa sairastuneensa, Koskinen sanoo.

Varsinais-Suomen alueella palvelee:
Myyntijohtaja Marko Koskinen, puh. 040 765 7388
Asiakaspäällikkö Petra Kurki, puh. 040 743 6521 (Turun alue )
Asiakaspäällikkö Eija Sihvonen, puh. 040 196 3803 (Salon alue )

Lue lisää FenniaHoitaja-palvelusta tästä linkistä >>

Muistathan, että Suomen Yrittäjien jäsenenä saat etuja Fenniasta. Tutustu tästä linkistä >>

(Kaupallinen yhteistyö)