Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Järjestö

V-S Yrittäjät ja Turun AMK tarjoavat maksutonta koulutusta verkkomainontaan ja digitaitoihin

Varsinais-Suomen Yrittäjien ja Turun AMK:n uudessa hankkeessa tarjotaan yrittäjille maksutonta koulutusta muun muassa verkkomainonnasta, omien verkkosivujen analytiikasta, sosiaalisesta mediasta, etäyhteyksien käytöstä sekä digitaalisestä myynnistä.

– Haluamme järjestönä olla mukana tarjoamassa yrittäjille konkreettisia työkaluja ja keinoja kehittää toimintaansa, Varsinais-Suomen Yrittäjien koulutus- ja osaamisasioiden päällikkö Johanna Vainio kertoo.

Naisyrittäjät digitaidoilla poikkeusolojen yli (NYRDI) -hankkeen tavoitteena on auttaa erityisesti yli 50-vuotiaita mikro- ja pk-yritysten naisyrittäjiä hyödyntämään digitaalisia taitoja yritystoiminnassa. Mukaan voi kuitenkin hakea myös tämän kohderyhmän ulkopuolelta.Ensimmäinen koulutus järjestetään ensi syksynä ja siihen mahtuu 30 osallistujaa. Vastaavaa koulutusta järjestetään hankkeessa myös keväällä ja syksyllä 2022. Ilmoittautuminen on parhaillaan käynnissä täällä.

Koulutus on maksutonta ja mukaan voi hakea miltä alalta tahansa.Hankkeen tavoitteena on saada yrittäjät myös verkostoitumaan.

– Tavoitteena on perustaa Varsinais-Suomen Yrittäjien vetämä Business Club, jossa yrittäjät pääsevät keskustelemaan ja käymään läpi opittuja asioita virtuaalisella Hub-alustalla. Korona-aika on nostanut esiin erityisesti yksinyrittäjien voimakkaan halun verkostoitua. Haluamme tarjota tähän alustan ja paikan, Johanna Vainio kertoo.

Toiveena on, että verkosto jatkaisi toimintaansa hankkeen jälkeenkin. Hankkeessa järjestettävässä koulutuksessa käydään kattavasti läpi muun muassa verkkomainontaa, omien verkkosivujen analytiikkaa, sosiaalista mediaa, etäyhteyksien käyttöä sekä digitaalista myyntiä.

– Koulutuksessa saa ymmärrystä, miten voidaan myydä asioita verkossa, miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää, kuinka esimerkiksi kasvattaa yrityksen näkyvyyttä somessa ja rakentaa omaa brändiä. Lisäksi käsitellään sisältömarkkinointiin liittyviä asioita, kuten tarinallisuutta, blogeja, podcasteja sekä videomateriaalin käyttöä, NYRDI-hankkeen projektipäällikkö ja Turun AMK:n lehtori Sari Asteljoki kertoo.

Koulutus rakennetaan yrityksen tarpeiden mukaiseksi ja siksi alkuvaiheessa tehdään yleinen tilannekartoitus siitä, millaisesta sisällöstä kukin yrittäjä voisi hyötyä. Syksyn 2021 koulutuksessa teemoja käydään läpi asiantuntija-alustuksina ja työpajassa. Myöhemmin selviää, onko tiedossa verkkototeutus vai salliiko korona-aika lähiopetuksen. NYRDI-hanke on käynnistynyt helmikuussa 2021. Se on Euroopan sosiaalirahaston rahoittama hanke, jonka kokonaisrahoitus on noin 240 000 euroa.

Tutustu kattavaan koulutukseen täällä ja hae mukaan!