15.10.2020 klo 10:36
Uutinen

Turkulainen Lyyti kehitti matkailulle ja ravintoloille Koronajäljitys -palvelun

Ilmoittautumisten- ja henkilötietojen hallintaan erikoistunut Lyyti Oy on julkaissut uuden palvelun ravintoloiden ja matkailukohteiden käyttöön. Tuotteen avulla ravintola tai mikä tahansa muu palvelukohde, jossa asiakas viipyy pidempään kuin 15 minuuttia kerrallaan, voi automatisoidusti kerätä asiakastiedot ja jäljittää altistuneet välittömästi.

“Koronajäljityspalvelumme ei kilpaile Koronavilkun tai viranomaisten jäljitystoimenpiteiden kanssa, vaan täydentää sitä, on alueella kattavampi, mahdollistaa myös ulkomaalaisten matkailijoiden jäljittämisen ja säästää jäljityksessä päiviä. Palvelumme avulla voimme jäljittää altistuneet minuutin tarkkuudella ja tavoitamme heidät välittömästi. Teemme yhteistyötä alueen viranomaisten kanssa ja toimimme heidän antamien ohjeiden mukaan. Haluamme auttaa matkailu- ja ravintola-alaa turvaamaan toimintansa koronakriisin aikana.” kommentoi Lyytin toimitusjohtaja Petri Hollmén.

Rinteet ja talvikauden jo avannut Ruka-Kuusamo aloittaa palvelun hyödyntämisen ensimmäisenä keskuksena Suomessa.

“Haluamme toimia vastuullisesti ja ennaltaehkäisevästi sekä tarjota asiakkaillemme turvallisen lomakokemuksen. Tulemme ottamaan palvelun käyttöön laajamittaisesti ennen kiireisimmän sesongin alkua. Palvelun avulla helpotamme sekä ravintoloiden ja muiden kohteiden että viranomaisten työtä, kun voimme tarjota tarkat kävijätiedot ja tavoitamme kaikki mahdollisesti altistuneet välittömästi.” kertoo Ruka-Kuusamo Matkailu ry:n toimitusjohtaja Mats Lindfors.

“Valintakriteerinä oli helppous asiakkaalle sekä turvallinen, GDPR:n mukainen toimintamalli. Ravintolaan mennessä palvelu kysyy matkapuhelinnumeron ja tämän jälkeen teknologia ja Lyytin tiimi huolehtii lopusta. Alueella yritykset voivat keskittyä ydintoimintaansa asiakastietojen keräämisen ja hallinnan sijaan.” kertoo Rukakeskus Oy:n toimitusjohtaja Ville Aho.