Miten tunnistaa harhauttava markkinoija? - Huijarisopimukset ja valelaskut - Yritystoiminnan ABC - yrittajat.fi
Yrittäjät > Yrittajan Abc > Yritystoiminnan Abc > Harhaanjohtava Markkinointi Ja Valelaskut

Etsi

Miten tunnistaa harhaanjohtava markkinointi?

Harhaanjohtava markkinointi on markkinointia, jossa markkinoinnin kohteena olevalle annetaan totuudenvastaisia ja harhaanjohtavia tietoa markkinoitavasta tavarasta tai palvelusta. Tiedot voivat olla täysin totuudenvastaisia tai selkeän puutteellisia.  Valelaskutus tarkoittaa yksinkertaistettuna esimerkiksi sitä, että lähetetään täysin aiheeton lasku tai muuten väitetään valheellisesti tekaistun sopimuksen syntyneen. Tyypillisesti valelaskutus ilmenee siten, että yritykselle lähetetään tahallisesti tekaistu lasku ilman, että laskun lähettänyt yritys on ikinä ollut missään yhteydessä kyseiseen yritykseen.

Tälle sivulle on koottu tyypillisiä harhaanjohtavan markkinoinnin ja valelaskutuksen esimerkkitilanteita. Ne perustuvat Suomen Yrittäjien neuvontapalveluun tulleisiin jäsenyritysten yhteydenottoihin.

>> Kirjaudu jäsennumerolla sivun ylälaidasta lukeaksesi lisää!
 

Suomen Yrittäjien jäsenenä olet aina ajan tasalla.

Julkaisemme jatkuvasti ajankohtaista tietoa yritystoiminnasta jäsenillemme. Liittymällä jäseneksi saat käyttöösi koko järjestön tarjoamat edut