Etsi

Markkinointi

Häme haluaa hypätä mukaan matkailun kasvukelkkaan

Hämäläiset matkailualan toimijat uskovat, että matkailu on tulevaisuuden vientiala, jossa Hämeellä on erinomaiset mahdollisuudet kasvuun.

Kansainväliset matkailijat ovat kiinnostuneet juuri nyt siitä, mitä Suomi tarjoaa: luonto, turvallisuus, luotettavat ja toimivat palvelut, ruuhkattomuus, puhtaus, kulttuuri ja aidot elämykset.

Kanta-Häme on vahvasti mukana Visit Finlandin -suuralueyhteistyössä. Lakeland suuralueyhteistyön matkailullisina kärkiteemoina ovat luonto, kulttuuri, hyvinvointi ja paikallinen elämä.

Kanta-Hämeessä on työstetty omia teemoja useissa kunnallisissa ja seudullisissa työpajoissa vuonna 2018. Hämeen matkailullisten kärkien kirkastamistyötä on vetänyt Hamkin Let's Go Tavastia -hanke ja työpajatyöskentelyyn osallistui matkailuyrityksiä ja -toimijoita kaikista kunnista. Työpajojen tavoitteena on ollut kirkastaa tärkeimmät matkailulliset vetovoimatekijät ja kohteet kullakin seudulla.

Työn tulokset ja kärjet julkaistaan Forssan, Riihimäen ja Hämeenlinnan seutujen alueellisissa matkailutilaisuuksissa. Hämäläiset matkailuyritykset kokoontuvat seudullisesti kuulemaan ja keskustelemaan seutunsa omista kärjistä. Tilaisuuksissa pohditaan erityisesti sitä, miten matkailuyritykset voivat hyödyntää kärkiä omassa liiketoiminnassaan ja markkinointiviestinnässään.

Elinvoimaa Hämeeseen ry on vahvasti mukana kehittämistyössä ja pyrkii luomaan seuduille toiminnallisen ja tavoitteellisen matkailutoimijoiden yhteistyöverkoston. Yhdistys korostaa yhteisen ja samansuuntaisen markkinointiviestinnän merkitystä matkailumarkkinoinnissa ja tuotteistamisessa. Hämeen vetovoimatekijät pitää olla matkailijan tunnistettavissa tarjolla olevissa matkailutuotteissa ja -palveluissa.

Seudulliset matkailutilaisuudet ovat:

  • 22.5. klo 9-11, Forssan seutu, Lounais-Hämeen Pirtti

  • 27.5. klo 9-11, Hämeenlinnan seutu, Turengin Wanha Asema

  • 28.5. klo 9.-11, Riihimäen seutu, Lehmustien Juhlatalo