Etsi

Markkinointi

Elämysten kylä

Lasimäen kauppiasyhdistys on koonnut Lasimäen, Iittalan kylän ja Kalvolan pitäjän tarjontaa yhteiselle alustalle. Iittala Village verkkosivuilta voi löytää lasin lumoa, iloa taiteesta, käsityöläisten taidonnäytteitä tai herkkuja herkkusuille.

Iittala on hämäläinen elämysten kylä. Sen Taideasemaksi ristityltä rautatieasemalta alkaa naivistinen elämys, jolta virkistävä retki Lasimäelle voi alkaa. Paikallisten yrittäjien tarjonta on jo nyt monipuolista, mutta lisää on luvassa. Iittalalaisten tavoitteena on kehittää nykyisiä palveluita ja tuoda tarjolle kokonaan uusia kokonaisuuksia.

– Tekisin mielelläni monenlaisia juttuja yhteistyössä, mutta tietääkö kukaan, miten yhdessä tekemisestä tehdään tuottavaa liiketoimintaa? Kysyy Iittalan iltamien tuottaja, musiikkipedagogi ja hyvinvointiyrittäjä Outi Vinkki.

Kysymyksellään Vinkki tulee kiteyttäneeksi kehittämistyön tavoitteen: lisää liiketoimintaa ja euroja kaikille toimijoille.

Puhalla maljakko ja nauti suklaasta

Osallistuvilla yrityksillä tavoitteet ovat kovia: tuloksena tulisi syntyä vähintään kymmenen erilaista tuotepakettia, joita voidaan lähteä markkinoimaan yrityksille ja ryhmille.

Esimerkkipaketissa ryhmä aloittaa päivänsä lasitehtaalla puhaltamalla oman maljakon. Lounaan jälkeen suunnataan Naivismikeskukseen taidetyöpajaan. Työpajan aikana tai jälkeen nautitaan suklaiset kahvit. Tämän jälkeen on vielä aikaa tutustua vaikkapa Kultasuklaaseen, jossa nähdään, miten kahvilla nautittuja makeisia valmistetaan.

– Ideana on, että työpajat eivät ole Iittalaan sidottuja, vaan ne voidaan tilauksen mukaan toteuttaa myös muualla, toteaa tapahtumatuottaja Sanni Hallanvaara.

 

 

Jutun alkuperäisteksti Susanna Mattila. Lue juttu kokonaisuudessaan Hämeen Yrityssanomista 28.11.