Etsi

Japanissa 120 miljardin euron design-markkinat – ”suomalaisyrityksillä erinomainen mahdollisuus”

Suomalainen design kiinnostaa nyt Japanissa. Tokiossa järjestettävässä tapahtumassa suomalaisyritykset tapaavat paikallisia päättäjiä.

Suomalaiset muotoilualan yritykset satsaavat nyt julkisiin ja yksityisiin rakennusprojekteihin Japanissa.

Kysyntä on kasvussa erityisesti projektimyynti-markkinoilla, jossa projekteihin etsitään suunnittelu-, materiaali- ja sisustusratkaisuja.

– Suomalaisella designilla on Japanissa jo lähtökohtaisesti erinomainen maine korkean laadun ja paikalliseen makuun sopivan muotokielen ansiosta. Japanin projektimyynti -markkinan arvioidaan olevan noin 120 miljardia euroa ja tulevien olympialaisten hotellirakentamisen ennustetaan kasvattavan sitä entisestään. Suomalaisyrityksillä on siis erinomainen mahdollisuus saada kakusta osansa, kun he pääsevät mukaan oikeisiin keskusteluihin, oikeaan aikaan ja oikeassa kohderyhmässä, Finpron luovien alojen toimialajohtaja Irma Patala kertoo.

Tokiossa 20.-22.11. järjestettävässä IFFT Interior Lifestyle Living -ammattitapahtumassa käydään keskusteluita suomalaisyritysten ja japanilaispäättäjien välillä.

Yritysten tavoitteena on löytää tapahtumassa uusia asiakkaita ja paikallisia yhteistyökumppaneita.

toimitus (at) yrittajat.fi

Kuva: Istockphoto