2.11.2023 klo 12:25

Jari Huovinen on Vuoden 2023 omistajanvaihdosasiantuntija

Nimitys julkistettiin Omistajanvaihdoskonferenssissa, joka järjestettiin Vantaalla. Valinnan teki Omistajanvaihdosfoorumi konferenssiin osallistuneiden ehdotusten pohjalta. Kunniakirjan luovutti Perheyritysten liiton toimitusjohtaja Minna Vanhala-Harmanen.

-Jari Huovinen on panostanut pitkäjänteisesti ja päämäärätietoisesti omistajanvaihdosten edistämiseen. Hän on keskeinen persoona omistajanvaihdosyhteisössä. Hänellä on tutkimusperustainen vankka ote edistämistyöhön. Hän on erinomainen verkostojohtaja. Lisäksi hänellä on Ov-foorumin monivuotinen puheenjohtajuus, totesi kunniakirjan luovuttanut Perheyritysten liiton toimitusjohtaja Minna Vanhala-Harmanen.

Vuoden omistajanvaihdosasiantuntijan kunniakirja jaettiin nyt kolmannentoista kerran. Kunniakirjan myöntämisellä halutaan kiinnittää huomiota omistajanvaihdoksiin ja niiden mahdollistajiin.

Nimeämisellä halutaan tähdentää myös sitä, että ostajien, myyjien, rahoittajien ja yritysvälittäjien lisäksi tarvitaan myös julkisen ja kolmannen sektorin toimijoiden yhteistyötä, jotta yritysmarkkinat kehittyvät alueellisesti elinvoimaisiksi myös mikro- ja pienyritysten osalta.

Vuoden omistajanvaihdosasiantuntijan nimeämisellä annetaan tunnustus tekijälle merkittävästä työstä omistajanvaihdosten edistämisessä. Nimeämisellä halutaan lisätä tietoisuutta siitä, että yritysmarkkinat ovat olemassa ja niiden kehittymistä erityisesti mikroyritysten keskuudessa on hyvä edistää. Toimin-nassa olevien yritysten jatkuvuus on syytä varmistaa, jotta osaamista ja omaisuutta ei haaskata.

Lisätietoja:
Johtava asiantuntija Jari Huovinen, Elinkeinoelämän keskusliitto EK, jari.huovinen@ek.fi,
040 8614582
Omistajanvaihdostoiminnan päällikkö, Anneli Komi, Suomen Yrittäjät, anneli.komi@yrittajat.fi, 050 543 8192

Muita kiinnostavia aiheita