YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

Markkinointi ja myynti

Myynti ja markkinointi ovat olennainen osa yritystoimintaa, sillä tarvitset asiakkaita. Markkinointi tukee myyntiä.

Hyvin yleistäen voi sanoa, että jokainen yrittäjä on myyjä. Aloittavalla yrittäjällä tämä korostuu: on tehtävä yritystä ja sen tarjoamaa tunnetuksi. Se onnistuu markkinoinnilla ja myyntityöllä. Markkinointi auttaa siinä, että potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksesi. Myynnillä heidät pyritään saamaan ostamaan.

Markkinointia ja myyntiä voi opetella siinä missä kaiken muunkin – ei siis hätää, jos ne eivät ole valmiiksi vahvinta osaamistasi. Keräsimme kattavan tietopaketin aiheesta:

Kehitä myynti- ja markkinointitaitojasi Yrittäjien koulutuksissa

Miksi markkinointi kannattaa?

Kuinka pääset alkuun markkinoinnissa? Millainen on sopiva markkinointibudjetti? Entä miten markkinointistrategia tehdään?

Mihin yritys tarvitsee brändiä?

Brändi tekee yrityksestäsi tunnistettavan. Brändin rakentamisella voit vaikuttaa siihen, millaiseksi kuva yrityksestäsi muodostuu.

Mitkä markkinointimateriaalit yritykseni tarvitsee?

Yrityksesi voi tehdä markkinointia ja mainontaa lukuisissa eri markkinointikanavissa ja erilaisin markkinointimateriaalein.

Markkinoinnin muistilista

Uusi yrittäjä! Ota 13 kohdan markkinoinnin muistilista avuksesi asiakashankintaan.

Etuja ja alennuksia jäsenille!

Hyödynnä kumppaneidemme edut ja säästä esim. bensasta, hotelleista ja vakuutuksista.

Liity jäseneksi

Miten hinnoitella tuote tai palvelu

Hinnoittelu saattaa tuntua aluksi vaikealta. Apunasi hinnan asettamisessa ja sen perustelemisessa ovat hinnoittelun perusmallit.

Hinnan ilmoittaminen

Hintatietojen antaminen on osa markkinointia ja yleensä olennainen osa sopimusehtoja. Myydessäsi kuluttajille hinta on ilmoitettava eri tavalla kuin kaupassa toiselle elinkeinonharjoittajalle.

Alennuslaskuri

Millaisia alennuksia voit antaa niin, että myynti on yhä kannattavaa? Alennuslaskurin avulla voit laskea, kuinka paljon enemmän sinun tulee kasvattaa myyntiä saadaksesi saman katteen kuin ennen alennusta.

Mainonnan säännöt

Markkinointia ja mainontaa ohjataan lainsäädännöllä ja erilaisin ohjeistuksin. Ne koskevat esimerkiksi hintojen esittämistä, tekijänoikeuksia ja tiettyjen tuotteiden mainostamista.

Ota digimarkkinointi haltuun

Digimarkkinointi on markkinoinnin osa, joka keskittyy digitaalisiin kanaviin. Tiedätkö, miten voisit hyödyntää esimerkiksi sosiaalista mediaa tai sähköpostimarkkinointia?

Verkkosivujen rakentaminen

Verkkosivut ovat yrityksesi tärkein käyntikortti, joten ne kannattaa laittaa pystyyn heti alussa. Osaava voi tehdä sivut itse, mutta muuten kannattaa etsiä hyvä kumppani, joka auttaa niin verkkosivujen kuin verkkokaupan toteutuksessa.

Vinkit myyntityöhön

Myyntityötä voit tehdä puhelimessa, tapaamalla asiakkaita, omassa toimipisteessäsi tai vaikkapa verkossa. Keräsimme vinkkejä, joilla pääset alkuun ja kehityt myyjänä.

Myyjän velvollisuudet

Milloin ostoksesta täytyy antaa kuitti? Mitä tehdä, jos koet, että kilpailijasi menettelee hyvän liiketavan vastaisesti? Kuinka varmistat, että myymäsi tuotteet ovat turvallisia?

Reklamaatiot

Aina joskus asiakas reklamoi virheellisestä tuotteesta tai palvelusta. Mitkä ovat yrittäjän kannalta keskeisimmät velvollisuudet ja oikeudet, kun näin tapahtuu?

Palvelumaksut

Maksupalvelulaki mahdollistaa sen, että voit periä asiakkailtasi kortin tai muun maksuvälineen käytöstä yrityksellesi aiheutuvat kulut tai antaa alennusta tietyn maksuvälineen käyttämisestä.

Laskutus

Yrityksesi laskutus pitää panna kuntoon jo ennen toiminnan käynnistämistä. Keräsimme yhteen, mitä uuden yrittäjän tulee tietää laskutuksesta.

Hyödynnä jäsenedut