19.8.2002 klo 15:24

Kantalainen ei asetu ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa

Kansanedustaja Kari Kantalainen (kok) ei asetu ehdolle kevään 2003 eduskunta-vaaleissa. Toista kautta kansanedustajana toimiva Kantalainen on edustajatyössään keskittynyt erityisesti verotuksen ja työelämän asioihin sekä yritystoiminnan edistämiseen. Kantalainen on valtionvarainvaliokunnan verojaoston puheenjohtaja ja valtion tilintarkastajien varapuheenjohtaja.

”Oma työhistoriani rakentuu projektiluonteisesti useasta 4 – 7 vuoden jaksosta eri tehtävissä, jonka jälkeen on ollut hyvä puhdistaa pöytä ja tarttua uusiin haasteisiin. On ollut mielenkiintoinen ja opettavainen kokemus työskennellä kaksi täysitehoista kautta kansanedustajana edistämässä omakohtaisesti tärkeiksi koettujen tavoitteiden saavuttamista”, summaa Kantalainen työtään eduskunnassa.

”Mielestäni suomalainen hyvinvointi voidaan turvata vain työnteon ja yritteliäisyyden kautta. Siksi verojärjestelmää pitää kehittää yrittäjyyteen ja työllistämiseen kannustavaksi. Onkin ollut kiintoisaa havaita, että verorasituksen keventämisestä vallitsee lopulta varsin laaja yksimielisyys”, toteaa Kantalainen.

”Tulen tulevaisuudessa panostamaan aikaani entistä enemmän taloushallinnon palvelujen sekä markkinointiviestinnän ja viihdeteollisuuden aloilla toimiviin yrityksiin, joissa olen toimivana osakkaana. Järjestötoiminnan kautta tarkoitukseni on myös jatkaa työtä yrittäjyyden hyväksi”, sanoo Kari Kantalainen.

OnLine uutiset
toimitus@suomen.yrittajat.fi