Onnistu somemarkkinoinnissa

Verkossa
  • Suomen Yrittäjät
165€+alv (25,5%)

Tehoa, suunnitelmallisuutta ja tuloksia someen

Sakkaako somessa? Ota tehostartti alkuvuoteen ja laita some tekemään töitä yrityksesi hyväksi. Tule mukaan käytännönläheiseen etävalmennukseen, jonka aikana teet konkreettisia harjoituksia ja saat käyttöösi työkaluja somemarkkinoinnin ja -mainonnan kehittämiseen.

Koulutus sopii sinulle, joka

  • teet yrityksesi somemarkkinointia itse ja haluat parantaa ja uudistaa sen tekemistä.
  • joka hyödynnät tällä hetkellä somekanavia yrityksen markkinoinnissa (Instagram, Facebook)
  • etsit toimivia keinoja hankkia somen kautta asiakkaita ja myyntiä.

Missä ja milloin?

  • Koulutuspäivät: 29.1.2026 klo 9-12, 12.2.2026 klo 9-12 sekä 5.3. klo 9-10 (vapaavalinnainen vertaistapaaminen)
  • Koulutus toteutetaan etänä ja se tallennetaan.
  • Hinta Yrittäjien jäsenille 165€ (+alv 25,5%) (muut 265€+alv)

Mitä saat koulutuksesta?

Onnistu somemarkkinoinnissa

Ymmärrät suunnitelmallisen somemarkkinoinnin roolin ja työtavat. Saat kokonaiskuvan sosiaalisen median maksetusta mainonnasta.

Tee tavoitteellinen somesuuunnitelma

Opit kohderyhmää kiinnostavan sisällöntuotannon periaatteet. Saat vinkkejä sisältökalenteriin ja jatkuvaan julkaisuvirtaan, joka tukee myyntiä ja lisää tunnettuutta.

Valloita visuaalisilla postauksilla

Saat konkreettisia vinkkejä video- ja kuvatuotantoon sekä sisällöntuotannon käytännön työkaluihin.

Sisältö ja aikataulu

Ensimmäisen valmennuspäivän avulla

  • suunnittelet käytännönläheisten harjoitusten avulla omaan arkeesi ja resursseihisi sopivaa somemarkkinoinnin ja -mainonnan kokonaisuutta.
  • opit tekemään somemarkkinointia, joka tukee yrityksen liiketoimintaa ja tavoitteita.
  • selkeytät kenelle teet sisältöjä, mitä haluat saavuttaa ja miten sinun kannattaa hyödyntää eri somekanavia.
  • tunnet maksetun mainonnan perusperiaatteet: suunnittelu, toteutus, kohdennus ja mittaaminen.

Päivän teemat

  • Sosiaalisen median rooli yrittäjän arjessa ja sometrendit 2026
  • Tavoitteiden määrittely ja mittaaminen
  • Kanavien roolit ja sisällön suunnittelu eri kohderyhmille
  • Sisältöstrategian rakentaminen liiketoiminnan tavoitteista
  • Resursointi ja arjen rytmitys
  • Maksetun mainonnan logiikka ja rooli näkyvyyden kasvattamisessa
  • Budjetointi sekä tulosten seuranta

Kouluttajana Mari Kellokumpu.

Toisen valmennuspäivän avulla

  • opit käytännön työtapoja ja visuaalisten sisältöjen tekemistä eri formaatteihin. Painopiste on lyhytvideoissa, sillä ne ovat tällä hetkellä tehokkain tapa tavoittaa yleisöä.
  • teet sisältöharjoituksia, joiden avulla syntyy valmiita ideoita ja julkaisupohjia.

Päivän teemat

  • Lyhytvideon rakenne, koukut ja toimintakehotteet
  • Videokuvaamisen ja editoinnin perusperiaatteet
  • Valokuvien merkitys ja visuaalinen linjakkuus
  • Tekstit, avaukset ja toimintakehotukset
  • Työkalut ja sovellukset sisällöntuotantoon
  • Kanavakohtaiset vinkit eri somealustoille

Vapaavalintaisessa vertaistapaamisessa keskustellaan vapaamuotoisesti osallistujien omista someonnistumisista ja opeista. Lisäksi pohditaan, miten valmennuksessa opittuja asioita voisi viedä käytäntöön.

Asiantuntijat

Mari Kellokumpu

Kuulu Oy

Mari on pitkän linjan digimarkkinoinnin ja viestinnän ammattilainen, joka yhdistää kouluttamisessaan strategisen ajattelun, käytännön tekemisen ja yrittäjän arkea helpottavat työtavat. Hän on valmistunut taiteen maisteriksi Lapin yliopistosta pääaineenaan mediatiede ja työskennellyt mediassa, kulttuuri- ja matkailualalla sekä elämyspalveluissa niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla sekä yrittäjänä.

Kuulun operatiivisena johtajana Mari vastaa markkinoinnin strategisesta suunnittelusta, digitaalisten palveluiden kehittämisestä ja yritysten digimarkkinoinnin kokonaisuuksien sparraamisesta. Hänen ydinosaamistaan ovat digimarkkinointi, brändäys, palvelumuotoilu, tekoälyn hyödyntäminen ja viestintä. Kouluttajana Mari on tunnettu selkeästä, energisestä ja helposti lähestyttävästä tyylistään, jossa teoria sidotaan konkreettisiin esimerkkeihin ja toimiviin käytännön ratkaisuihin. Osallistujapalautteet kuvaavat häntä ”inspiroivaksi, selkeäsanaiseksi ja käytännönläheiseksi kouluttajaksi, jonka opit pystyy ottamaan käyttöön heti omassa työssä”.

Kasperi Kivisto

Kuulu Oy

Kasperi on visuaalisen sisällöntuotannon ja brändimarkkinoinnin osaaja, jolla on vuosien kokemus videotuotannoista ja brändien tarinallistamisesta. Hän on toteuttanut visuaalisia tuotantoja muun muassa Keskolle, Stora Ensolle, Rinnekodeille ja Sievin Jalkineelle. Hänellä on aiempaa kokemusta Brand Managerina pelialan yrityksessä sekä videotuotannoista freelancer-yrittäjänä. Valmennuksissa Kasperi painottaa selkeitä kuvaustekniikoita, ketteriä työvälineitä ja käytännönläheisiä rutiineja, joiden avulla yrittäjä saa luotua visuaalisesti laadukasta sisältöä omilla välineillään.

Käytännön asiat

Hinta

  • Koulutuksen hinta on 165€ + alv (25,5%).

Koulutukseen kuuluu ennakkokysely, joka lähetetään  osallistujille ennen koulutusta.

Hinta sisältää

  • Koulutuspäivien koulutussisällön etänä sekä esitysmateriaali pdf-muodossa koulutuspäivän jälkeen.
  • Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen tilaisuuden alkua.
  • Koulutus tallennetaan. Tallenteet ovat osallistujien käytössä 2 viikon ajan koulutuspäivän jälkeen.
  • Vertaistapaaminen on vapaavalinnainen ja sitä ei tallenneta.

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot

  • Ilmoittautuminen on auki 12.1.2026 saakka.
  • Täysin kuluton peruutus on mahdollinen 12.1.2026 asti. Tämän jälkeen osallistujan tekemästä peruutuksesta tai paikalle saapumatta jättämisestä veloitus on 100 % osallistumismaksun hinnasta.
  • Laskun voi maksaa heti ilmoittautumisen yhteydessä tai, jos maksajana on yritys, laskulla. Lasku lähetetään 14 vrk maksuajalla lokakuussa.
  • Nimenvaihdos on kuluton.
  • Kaikki peruutukset ja nimenvaihdot tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen akatemia@yrittajat.fi
  • Koulutuksen järjestäjä pidättää oikeudet mahdollisiin muutoksiin.

 

Mietityttääkö jokin käytännön asia tai pohditko, sopiiko koulutus juuri sinulle?

Ota yhteyttä:
P. 040 582 2368 / Päivi Ojala, Suomen Yrittäjät
paivi.ojala@yrittajat.fi

 

Kysy tai etsi hakusanoilla tekoälyavustetulta hakukoneeltamme.