10.11.2017 klo 10:29
Uutinen

Täyden palvelun talo Nilsiän keskustassa – Tahkon Hyvinvointilähde – kuinka yrittäjä Johanna Kulin sen tekee?

Nilsiän keskustan pääraitilla sijaitsevassa virastotalossa on Tahkon Hyvinvointilähteen kivijalkamyymälä. Myymälässä on hyvät valikoimat ja yrityksen verkkokauppa tarjoaa tuotteita todella monipuolisesti. Kun palvelutarjontaan lisätään vielä klassinen hieronta ja jalkahoidot, on kiinnostavaa kysyä yrittäjä Johanna Kulinilta, miten yhden energisen naisen yritys tämän oikein tekee ja varsinkin markkinoi?

Luontaistuntija – Suomen vanhimman luontaistuoteketjun jäsen

Tahkon Hyvinvointilähde yritys on Luontaistuntija kauppiasketjun jäsen . Kauppiasketju on luontaistuotealalla Suomen vanhin ja toiminta on niin joustavaa, että pienetkin yritykset voivat kuulua siihen. Yrittäjä Johanna Kulin painottaa liikkeiden tuotevalikoiman vapaata valintaa, sillä jokaisella paikkakunnalla on oma asiakaskuntansa. Myymälän on tarjottava siihen kysyntään tuotteet. Luontaistuntija -ketjuun kuulumisen arvoa tulevaisuudessa tulee entisestään lisäämän ketjun yhteinen verkkokauppa, josta ropisee mukavasti provisioita myös Johannan yritykselle.

Kampanjat – älypuhelimella iltaisin kotisohvalta

Facebook on yrityksen tärkeä markkinointikanava. Se on nopea ja vaivaton työväline.

– On helppoa tehdä markkinointia vaikka iltaisin TV:tä katsellessa. On mielenkiintoista seuraavina päivinä todeta, oliko kamppiksella myyntiin vaikutusta, kertoo Johanna.

Omien Facebook-sivujen lisäksi yrityksellä on apunaan Luontaistuntija-ketjun Facebook ja Internetsivut sekä verkkokauppa. Ketjutoiminta mahdollistaa resurssit – näiden sivujen ylläpidon ja verkkokauppaan tarvittavan laajan tuotevalikoiman. Tähän yksinyrittäjällä ei muuten olisi mahdollisuuksia. Yrittäjä kertoo verkkokaupan tapahtumien kasvavan tasaisesti ja uskoo sen olevan tulevaisuudessa merkittävää, kun nuorempi sukupolvi kasvaa luontaistuotekaupan asiakkaiksi.

Markkinoinnissa paperia ja digiä

Tahkon Hyvinvointilähde pyrkii palvelemaan eri asiakasryhmiä hyvin. Tämä tarkoittaa myös markkinointiviestien kohdentamista.

– Vanhemmat ihmiset eivät ole netissä, joten heille paperilla olevat tuote-esitteet ovat tärkeitä. Nuoremmat aikuiset tavoitetaan Facebookin kautta, pohtii Johanna.

Ketju painaa esitevihkosen, jota jaetaan kaupasta ja suorapostituksilla säännöllisesti. Varsinkin nuorisossa on havaittu halua ostaa suoraan netistä, vaikka se voi olla postituskuluineen kalliimpaakin. Tämän vuoksi yrittäjä uskoo verkkokaupan osuuden kasvavan entisestään ja siinä Luotaistuntija-ketjun voimaa tarvitaan.

– Facebook-markkinoinnissa näkyvyyttä laajennetaan määrällä, joten esimerkiksi paikkakuntamme yhteismarkkinoinnin kehittäminen olisi ensiarvoisen tärkeää. Kaikilla on omalla kylällä kivijalkamyymälät, joihin voisimme tehokkaalla someyhteismarkkinoinnilla houkutella asiakkaita palveltavaksi, yrittäjä Johanna Kulin toivoo.

Lue lisää:

www.luontaistuntijatahko.fi/

Tekstin kirjoittanut: Yritys oppii ja menestyy -palvelun yritysyhteyshenkilö Matti Ylönen, 0207 464 621

* Uutissarjassa Yritys oppii ja menestyy -palvelun osaamiskartoitukseen osallistuneet yrittäjät kertovat kuukausittain yritystoimintansa sähköistämisen vaikutuksista. Marraskuun digitarinassa haastateltavana on Tahkon Hyvinvointilähteen yrittäjä Johanna Kulin.