17.1.2019 klo 18:22

Nuorten yrittäjien mentorointi jatkuu

Suomen Yrittäjät ja asiantuntijaverkosto Boardman jatkavat valtakunnallisen nuoremman polven yrittäjille suunnattua mentorointiohjelmaa. Vuoden mittaiseen ohjelmaan haki lähes sata yrittäjää eri puolilta Suomea. Mukaan mahtui 47 alle 40-vuotiasta yrittäjää.

Kullekin ohjelmaan valitulle yrittäjälle on valittu Boardman-asiantuntijaverkostosta hänen tarpeisiinsa sopiva, liike-elämässä kouliintunut mentori. Mentori auttaa mentoroitavaa eli aktoria kehittymään toimialansa ammattilaisena, kasvattamaan yritystään tai selättämään käsillä oleva haaste, esimerkiksi ensimmäisen työntekijän palkkaaminen, omistajanvaihdos tai kansainvälistyminen.

– Uusille yrittäjille on tilaa ja kysyntää, ja mentoroinnista on heille valtavasti apua muuttuvassa työelämässä. Nuoret aikuiset ovat ennätyksellisen kiinnostuneita yrittäjyydestä ja yrittäjäksi ryhdytään nyt monenlaisista taustoista, ei pelkästään yrittäjäperheistä tai -suvuista, Suomen Yrittäjien verkostopäällikkö Aicha Manai toteaa.

– On tärkeätä, että heille on tarjolla tukea ja verkostoja. Mentorointiohjelman tavoitteena on kannustaa nuoria yrittäjiä katsomaan omaa liiketoimintaansa uusin silmin ja kehittymään itsensä työllistäjinä. Samalla tavoitteena on, että myös mentorit saavat uutta perspektiiviä.

Ohjelman aikana mentori ja aktori tapaavat noin kerran kuukaudessa. Lisäksi osallistujat kohtaavat toisensa kahdessa yhteistapaamisessa, joista ensimmäinen järjestettiin Helsinki Think Companyn tiloissa torstaina 17. tammikuuta. Ohjelma päättyy tämän vuoden lopussa.

– Kokeneet asiantuntijat ja yrittäjät kokevat erittäin tärkeänä ja antoisana mentoroida nuoria yrittäjiä. Mentoroinnin avulla myös he oppivat uutta ja saavat jakaa vuosien saatossa kertynyttä tietoa. Moni nuori yrittäjä kaipaa juuri rohkaisua ja tukea omalle yritystoiminnalleen ja yhdessä kokeneen mentorin kanssa voivat ehkä jopa välttää isoimmat sudenkuopat. Boardman Advisors -ryhmän projektikoordinaattori Anette Vuorenmaa kertoo.

Lisätietoja:

www.nuoretyrittajat.fi/mentorointi

Verkostopäällikkö Aicha Manai, p. 044 555 3220, aicha.manai @ yrittajat.fi
Projektikoordinaattori Anette Vuorenmaa, p. 050 412 3133, anette.vuorenmaa @ boardman.fi