Jäsenille

Harhaanjohtavalta markkinoinnilta suojautuminen

Valelaskuja on liikkeellä erityisesti kesäaikaan, kun laskuja maksetaan kiireessä ja yrityksissä on kesätyöntekijöitä hoitamassa laskuja.

Jos herää pienikin epäilys laskun aiheellisuudesta, on syytä ennen laskun maksamista tai tarjouksen hyväksymistä selvittää, onko vastaavaa palvelu todella tilattu. Tätä on hyvä korostaa myös yrityksessä työskenteleville kesäsijaisille ja muille tilapäistyöntekijöille, jotka eivät välttämättä tunne yrityksen toimittajia ja yhteistyökumppaneita.

Puhelinmyyntilanteissa on suositeltavaa jo puhelinkeskustelun aikana kirjoittaa muistiin ainakin palvelua markkinoivan yrityksen nimi, palvelun sisältö, hinta, sopimuksen kesto, mahdollinen irtisanomisaika tai peruutusoikeus sekä myyjän nimi. Tämä kannattaa tehdä aina riippumatta siitä, markkinoidaanko kyseistä palvelua maksullisena vai maksuttomana.

Vain jäsenille

Jäsenenä saat enemmän sisältöä

Kirjaudu sisään

Kirjaudu sisään ja ota käyttöösi Yrittäjien jäsensisällöt.

Etkö ole vielä jäsen?

Yrittäjien jäsenenä saat enemmän sisältöä käyttöösi rahanarvoisten jäsenetujen ja työkalujen lisäksi. Liity jäseneksi jo tänään!