16.4.2018 klo 12:22
Uutinen

#helsingintekijät tiedottaa!

TIETO JA TUTKIMUS

Matkailun kasvu jatkui Helsingissä tammikuussa ja helmikuussa 2018. Kaikki rekisteröidyt yöpymiset mukaan lukien kasvua oli tammikuussa 3,4%. Ulkomaiset yöpymiset lisääntyivät 10,6 prosenttia – vapaa-ajanmatkoihin liittyvät ulkomaiset yöpymiset peräti 19,4 prosenttia. Kotimaiset yöpymiset vähenivät puolestaan 4,4%. Helmikuussa kasvua oli kaikki rekisteröidyt yöpymiset mukaan lukien 6 prosenttia. Ulkomaalaisten yöpymiset lisääntyivät 15 prosenttia.

Materiaalipankkiimme on lisätty joulukuun 2017 ja tammikuun 2018 tilastot ja raportit, joissa uutena tietona mukana Finavian lentoliikennetilastot sekä Airbnb:tä koskevat tilastot. (TÄÄLTÄ)
Helmikuun luvut löytyvät https://visiittori.fi/helsinki

Tilastotietoa, artikkeleita ja muita tutkimuksia tutustuttavaksenne
· Euromonitor: Top 10 Global Consumer Trends for 2018 http://materialbank.myhelsinki.fi/media/1986
· Analyysi: Urbaanista urbaaniin https://www.kvartti.fi/

NÄKYYVYYKSIEN KASVATTAMINEN JA YHDESSÄ OPPIMINEN

Vuonna 2017 Helsinki Marketing järjesti Helsinki-ohjelmaa 120 kansainvälisele mediaryhmälle, jotka toivat tänne kaikkiaan 606 toimittajaa. M-Brainin tekemä analyysi vuoden 2017 tuloksista on valmistunut ja aineisto löytyy nyt materiaalipankistamme http://materialbank.myhelsinki.fi/media/1920

MyHelsinki.fi voitti Grand One 2018 –kilpailussa kaksi kategoriaa; Paras verkkopalvelu ja Paras palvelumuotoilu.

MYYNNIN TYÖKALUT

Helsinkiin saapuvien kansainvälisten risteilyalusten päivitetty lista löytyy materiaalipankistamme.

Helsinki Marketingin julkaisema uusi Helsinki Highlights – Official Visitor Map on ilmestynyt. Kartta on ensi sijaisesti tehty matkailuneuvonnan työkaluksi. Materiaalipankkiimme on viety kartan tulostettava 4-sivuinen versio http://materialbank.myhelsinki.fi/media/1994

Yhteispohjoismaisen profiloinnin (Nordic branding) alusta ja työkalupakki on avattu osoitteessa https://www.thenordics.com/ Alusta ja materiaalit on tarkoitettu Pohjoismaista ja pohjoismaisista arvoista viestimiseen. Jatkossa yhteispohjoismaisissa (maakuva)hankkeissa, tilaisuuksissa ja materiaaleissa on tarkoitus käyttää termiä ”The Nordics”, ja hyödyntää mahdollisuuksien mukaan yhteispohjoismaista graafista ilmettä. The Nordics on Pohjoismaiden ministerineuvoston koordinoima hanke.

Visit Finlandin MyStay-palvelun tuotelinkki on jälleen auennut. Linkki on auki 10.–30.4.2018 vetovoimaisten ja kansainväliseen markkinointiin soveltuvien matkailutuotteiden syöttämistä varten. Lisätietoa TÄÄLTÄ