YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

15.11.2025 klo 00:36
Uutinen

Mainos: Mainostoimisto KNOK

Tämä teksti on konekäännetty.

Yrittäjälle suositus on arvokkain markkinoinnin muoto. Kun asiakas kertoo eteenpäin hyvästä kokemuksestaan, ovet avautuvat helpommin kuin yhdelläkään mainoksella. Mutta miten varmistat, että suositus kantaa mahdollisimman pitkälle?

Brändi syntyy asiakkaiden kokemuksista ja heidän kertomistaan tarinoista. Toisin sanoen: brändi on sitä, mitä asiakkaasi puhuvat selkäsi takana sinusta. Se, mitä he vastaavat kysymykseen ”Miksi valitsit juuri meidät?”, on yrityksesi todellinen brändi. Silti pelkkä kokemus ei riitä, se tarvitsee tuekseen visuaalisen todisteen, tunnistettavan persoonan ja johdonmukaisen puhetyylin.

Kun uusi asiakas kuulee suosituksen, hän hakee lisätietoa: käy verkkosivuilla, näkee logon tai kohtaa yrityksen materiaalit. Yksi vilkaisu riittää: näyttääkö yritys siltä, että sen lupaukseen voi luottaa? Jos ilme näyttää vanhentuneelta tai epäselvältä, syntyy kitkaa. Selkeä ja yhtenäinen viestintä taas rakentaa luottamusta ja tekee suosituksesta uskottavan.

Me Knokilla näemme usein, että pienikin päivitys ilmeeseen tai kieleen tekee suuren eron. Kysy kolmelta asiakkaaltasi, miksi he suosittelisivat sinua, ja varmista, että ilmeesi ja äänesi kertovat saman tarinan. Kun et ole itse paikalla, brändisi on.

Janne Puurunen, Mainostoimisto KNOK