YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

Maksaminen muuttuu – näin pysyt mukana kehityksessä
Maksamisen tulevaisuus ei ole pelkästään nopeammissa transaktioissa – se on myös vahvempien asiakaskokemusten luomisessa.
Mitä vaivattomammin asiakas voi maksaa, sitä nopeammin hän pääsee jatkamaan päiväänsä. Parhaimmillaan maksaminen säästää aikaa ja lisää tyytyväisyyttä. Samaan aikaan maksamisen turvallisuus korostuu entisestään. Asiakkaat haluavat varmuuden siitä, että heidän maksutietonsa ovat turvassa.
“Maksaminen monimuotoistuu ja uusia maksutapoja kehitetään jatkuvasti. Perusasiat pysyvät kuitenkin samana. Turvallisuus ja luotettavuus ovat avainasemassa”, kuvaa Netsin Suomen maajohtaja Sami Kankkunen.
Turvallisuus pysyy kaiken keskiössä
Maksamisen kehitys tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös vastuun varmistaa, että turvallisuus ja toimintavarmuus säilyvät kaiken perustana. Maksamisen turvallisuus on yrittäjän ja asiakkaan välisen luottamuksen kannalta välttämätöntä.
Asiakkaat odottavat, että heidän maksutietonsa ja -välineensä ovat aina turvassa. Siksi Nets tekee tuotekehitystä Espoossa suomalaisella insinööriosaamisella, pyörittää toimintaa suomalaisilla palvelimilla ja käsittelee rahat maan sisällä.
”Monilla maksupalveluyrityksillä on Suomessa vain pieni myyntiorganisaatio ja palvelu tuotetaan ulkomailta. Netsin 500 suomalaista työntekijää työskentelee toiminnan kaikilla osa-alueilla asiakaspalvelusta petostentorjuntaan ja järjestelmäylläpidosta ohjelmistokehitykseen”, Kankkunen kertoo.
Vaivaton maksaminen osana erinomaista asiakaskokemusta
Sujuva maksaminen on välttämätön osa hyvää asiakaskokemusta. Kuluttajien odotukset maksukokemusten suhteen kasvavat jatkuvasti. Älykkäät maksuratkaisut nopeuttavat maksamista ja auttavat yrittäjää vastaamaan markkinan vaatimuksiin.
Uuden sukupolven SmartPOS-maksupäätteet nostavat maksukokemuksen uudelle tasolle ja tuovat lisäarvoa myyntitilanteisiin. Samalla laitteella voi pyörittää kassaohjelmistoa, ottaa vastaan maksuja, tulostaa kuitit sekä tarkastella maksuraportteja. Lisäksi kosketusnäytön ansiosta maksupäätelaitetta voi käyttää muuhunkin kuin maksujen vastaanottamiseen. Laitteella voi esimerkiksi kerätä asiakastyytyväisyyspalautetta tai näyttää markkinointiviestejä.
Vinkit yrittäjälle:
1. Huomioi tietoturva ja turvallisuus
Valitse kumppani, joka tarjoaa läpinäkyvän ja luotettavan maksuprosessin. Asiakkaiden luottamus syntyy siitä, että maksutiedot ovat turvassa ja rahat liikkuvat hallitusti.
2. Hyödynnä paikallista tukea ja asiantuntemusta
Paikallinen asiakaspalvelu tuntee paikalliset olosuhteet ja pystyy reagoimaan nopeasti. Netsillä on lähes 500 työntekijää Suomessa ja 60 vuoden kokemus suomalaisesta maksukentästä.
3. Ota huomioon tulevaisuuden vaatimukset
Asiakkaiden odotukset kasvavat koko ajan ja kehitykseen kannattaa varautua ajoissa. Netsin SmartPOS -maksupääte soveltuu myös tulevaisuuden maksamiseen. Maksuratkaisut voivat toimia kilpailuetunasi!