YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
- Etäkoulutus
TÄYNNÄ! YOM etäkoulutus: Miten rakennat vuorovaikutusta digikanavissa? (digistarttaaja)
- Savon Yrittäjät
Koulutuksiin voivat osallistua vain Pohjois-Savon pk-yrittäjät ja heidän henkilöstönsä.
Asiakaskohtaamisen merkitys pitää pintansa, mutta kohtaamiset ovat siirtyneet enenevissä määrin digitaalisiin kanaviin. Vuorovaikutuksen rakentaminen on tarinan kerrontaa. Myös sosiaalisessa mediassa tapahtuvassa vuorovaikutuksessa on ensisijaisesti kyse viestinnästä ja viestintätaidoista, ei teknologioiden hallinnasta. Paljon somessa näkee myös yksisuuntaista viestintää, jossa tuodaan esiin vain omia näkemyksiä ilman niistä keskustelemista. Somen perusidea on kuitenkin juuri vuorovaikutuksessa. Tule mukaan koulutukseen ja opit edistämään yrityksesi tunnettuvuutta sekä myyntiä.
Tavoitteet:
- Tunnistaa vuorovaikutuksen haasteet ja niiden huomiointi digikanavissa
- Oppia erilaisia vuorovaikutuksen keinoja suosituimmissa SOME-kanavissa sekä nettisivuilla
- Tunnistaa ja löytää tuloksekkaimmat vuorovaikutuskeinot omalle yritykselle
Kesto: 2 x 3,5 h etänä
Sisältö: KE 5.10.2022 klo 8.30-12.00
Digitaalinen vuorovaikutus haasteet ja keinot
- Digikanavat ja vuorovaikutuksen haasteet
- tunne ohjaa päätöksentekoa – miten tunnekokemusta voi rakentaa digitaalisessa maailmassa?
- viestinnän kompastuskivien tiedostaminen
- Miksi vuorovaikutukseen kannattaa pyrkiä digikanavissa?
- orgaaninen vs. maksettu mainonta SOME-kanavissa
- mikä on optimaalinen suhde asiapitoisen sisällön vs. maksetun mainonnan välillä?
- Erilaisia vuorovaikutuskeinoja
- Nettisivuilla
- Facebookissa
- Instagramissa
- LinkedInissä
- YouTubessa
Sisältö: TO 13.10.2022 KLO 8.30-12.00
Asiakaslähtöisyys ja tavoitteellisuus digikanavien vuorovaikutuksessa
- Tavoite ohjaa toimintaa
- digitaalisen markkinoinnin 5S tavoiteluokat
- sell (myy)
- serve (palvele)
- speak (puhu)
- save (säästä)
- sizzle (luo pöhinää)
- millainen sisältö tukee valitsemaani tavoitetta
- millaista vuorovaikutusta haetaan?
- digitaalisen markkinoinnin 5S tavoiteluokat
- Millainen sisältö puhuttelee meidän asiakasta
- ostajapersoonat
- asiakkaan tietoisuuden aste – tietämätön, ongelmatietoinen, lopputulostietoinen, tuotetietoinen
- ostopolun kysymykset eri vaiheissa
- tietoisuus
- tiedon etsintä
- vaihtoehtojen arviointi ja ostopäätös
- oston jälkeinen käyttäytyminen
- Tehtävä: Suunnitelma vuorovaikutuskeinojen käytöstä
- mihin kanavaan/iin keskityn
- mikä on tavoite
- mitä kokeilen ja milloin
Kohderyhmänä ovat Pohjois-Savolaisten pk-yritysten avainhenkilöt tittelistä riippumatta. Koulutus toteutetaan Zoom-ohjelmistolla, joka mahdollistaa keskustelun ja yhdessä olon mutta turvallisesti.
AIKA JA PAIKKA: ETÄKOULUTUS (ZOOM) ke 5.10.2022 KLO 8.30–12 JA to 13.10.2022 KLO 8.30–12 (2×3,5 h)
ILMOITTAUTUMISET: 27.9.2022 MENNESSÄ bit.ly/vuorovaikutusdigikanavissa
HINTA: MAKSUTON (ovh. norm. 198 €/hlö) (koulutukseen voivat osallistua AINOASTAAN pk-yritykset ja yritysten henkilöstö Pohjois-Savon alue, henkilöstön määrä 1–249; tuettu koulutus kerryttää de minimis -tukea.)
Toteutamme valmennuksen yhteistyössä YOM-palvelun kanssa. Ilmoittautuminen tulee perua vähintään viikkoa ennen koulutuksen alkua. Ilmoittautumisajan jälkeen tulleista peruutuksista tai perumatta jätetyistä ilmoittautumisista perimme ovh. hinnan suuruisen osallistumismaksun (mahdollinen peruutus tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen koulutusta).
HUOM: Koulutus toteutuu, mikäli osallistujia on vähintään 10 henkilöä.
JÄRJESTÄJÄ: Yrityksen osaajat menestyvät -palvelu, joka on pääosin Euroopan sosiaalirahaston (ESR), Etelä-Savon ELY-keskuksen sekä Pohjois-Savon liiton rahoittama. Lisätietoa www.yrittajat.fi/yom ja Facebookissa YOM-palvelu.
KOULUTTAJA: Riina Hankaa, Konsulttitoimisto Seppo Hoffrén Oy Consultancy
LISÄTIETOJA: Sinikka Karjalainen, Konsulttitoimisto Seppo Hoffrén Oy Consultancy 040 72 22 817, sinikka.karjalainen@ktshc.fi TAI projektikoordinaattori Reetta Simpanen, p. 050 430 6181 tai reetta.simpanen@yrittajat.fi