YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
- Koulutukset ja seminaarit
TÄYNNÄ! YOM etäkoulutus: Ylläpidä asiakassuhteita jälkimarkkinoinnilla -Tyytyväinen asiakas (digistarttaaja)
- Savon Yrittäjät
Koulutukseen voivat osallistua vain Pohjois-Savolaiset pk-yritykset ja heidän henkilöstönsä.
Jälkimarkkinoinnin tarkoituksena on vahvistaa ja ylläpitää asiakassuhteistasi, lisätä myyntiä ja kasvattaa asiakastyytyväisyyttä. Markkinointi olemassa oleville asiakkaille on vaikuttavampaa, kuin uuden asiakkaan hankkiminen, joten jälkimarkkinoinnin rutiinit tulisivat olla hallussa jokaisessa yrityksessä.
Tässä koulutuksessa tavoitteena on saada lisätietoa asiakassuhteiden ylläpidon merkityksestä, oppia ymmärtämään saadun asiakaspalautteen merkitys toiminnan kehittämisessä sekä saada lisätietoa erilaisista jälkimarkkinoinnin keinoista. Koulutus järjestetään etäkoulutuksena kahteen koulutuspäivään jaettuna. Koulutuksen jälkeen ymmärrät jälkimarkkinoinnin merkityksen ja osaat hoitaa asiakassuhteitasi ostamisen jälkeen.
Sisältö: TI 8.11.2022 klo 8.30-12.00
Syvennä asiakassuhdetta
Asiakassuhteen ylläpito osana jälkimarkkinointia
- asiakaspalvelun eri keinot
- asiakaspalaute toiminnan kehittämisessä
- asiakaspalautekyselyn rakentaminen – tehtävä
Asiakasvalitukset toiminnan kehittämisen apuvälineenä
- miten reklamaatiot hoidetaan – määritä toimintaprosessi
Miten satunnaisasiakas saadaan kanta-asiakkaaksi?
- Kanta-asiakkuuden eri tasot
- Millaisia etuja sinun asiakkaasi arvostaa?
Sisältö: KE 23.11.2022 klo 8.30-12.00
Hyödynnä jälkimarkkinoinnin keinoja lisämyynnin aikaansaamisessa
Erilaisia jälkimarkkinoinnin keinoja
- teknisten tuotteet – huolto-, varaosa-, neuvontapalvelut
- alennukset
- huomioinnit
- tuotearvioinnit jne.
Messujen ja/tai tapahtumien jälkimarkkinoinnin toimenpiteet
- hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
- sisältömarkkinoinnin keinoja
Seuraa tuloksia ja kehitä jälkimarkkinointia
- kanta-asiakkaasta suosittelijaksi
- noudata EU:n tietosuoja-asetusta
AIKA JA PAIKKA: ETÄKOULUTUS (ZOOM) TI 8.11.2022 KLO 8.30–12 JA KE 23.11.2022 KLO 8.30–12 (2×3,5 h)
ILMOITTAUTUMISET: 31.10.2022 MENNESSÄ bit.ly/jalkimarkkinointi1122
HINTA: MAKSUTON (ovh. norm. 198 €/hlö) (koulutukseen voivat osallistua AINOASTAAN pk-yritykset ja yritysten henkilöstö Pohjois-Savon alue, henkilöstön määrä 1–249; tuettu koulutus kerryttää de minimis -tukea.)
KOULUTTAJA: Riina Hankaa, Tuotantotalouden DI, Konsulttitoimisto Seppo Hoffrén Oy Consultancy
JÄRJESTÄJÄ: Yrityksen osaajat menestyvät -palvelu, joka on pääosin Euroopan sosiaalirahaston (ESR) ja Pohjois-Savon liiton rahoittama. Lisätietoa www.yrittajat.fi/yom ja Facebookissa YOM-palvelu.
Lisätietoja: Sinikka Karjalainen, Konsulttitoimisto Seppo Hoffrén Oy Consultancy, puh. 040 72 22 817, sinikka.karjalainen@ktshc.fi TAI projektikoordinaattori Reetta Simpanen, puh. 050 430 6181 tai reetta.simpanen@yrittajat.fi