OmistajaKS yhteistyöverkosto

Asiantuntijaverkosto

Omistajanvaihdoksessa tarvitaan eri alan asiantuntijoita – tule mukaan verkostoon

Keski-Suomessa jopa 5000 yrityksessä tapahtuu omistajanvaihdostoimia seuraavan viiden vuoden aikana. Erityisesti mikroyritykset tarvitsevat ulkopuolista apua omistajanvaihdoksessa (yrityskaupat ja sukupolvenvaihdokset).

Omistajanvaihdoksessa on monta vaihetta ja kussakin vaiheessa tarvitaan monenlaista asiantuntemusta sekä jatkajan että luopujan näkökulmasta.

  1. Suunnittelu ja valmistelu
  2. Omistajanvaihdoksen toteuttaminen käytännössä
  3. Toimenpiteet omistajanvaihdoksen jälkeen

Näissä vaiheissa tarvitaan osaamista eri osa-alueista ja palveluverkostoon tarvitaan mm. yritysvälittäjiä, konsultteja, yritysneuvojia, yritysvalmentajia, juristeja, veroasiantuntijoita, kiinteistöasiantuntijoita, realisointiasiantuntijoita ja taloushallinnon osaajia. Yksi suurin haaste yrittäjälle on oikean asiantuntija-avun löytäminen prosessin eri vaiheissa.

OmistajaKS-hanke kokoaa kaikki näihin palvelutarpeisiin palveluita ja osaamista tarjoavat asiantuntijat Keski-Suomessa yhdeksi kokonaisuudeksi, jotta apua tarvitsevat yrittäjät löytävät ne helposti ja voivat matalalla kynnyksellä ottaa yhteyttä oikeaan asiantuntijaan apua tarvitessaan.

Tämä asiantuntijaverkosto julkaistaan ja sitä päivitetään Keski-Suomen Yrittäjien sivuilla.

Oletko Sinä tai yrityksesi yksi näistä asiantuntijoista, joka haluaa tarjota asiantuntemustaan ja palveluitaan niitä tarvitseville yrityksille? Mikäli haluat olla mukana palveluverkostossamme, täytä oheiset tiedot ja lähetä ne meille. Mikäli yrityksessäsi on useita käytettävissä olevia asiantuntijoita, pyydämme täyttämään kustakin henkilöstä tiedot erikseen. Lomakkeella voi ilmoittaa kolmen asiantuntijan tiedot samalla kertaa.