Ravintolat ja kahvilat
Yrittäjä
Katja Sormunen
Yritys
Teboil Lielahti ja Country Media Oy
Yhteystiedot
Pohtolankatu 18
0400590324, katja.sormunen@countrymedia.fi
Web-sivusto
Perustamisvuosi
2010 Country Media Oy ja Teboil Lielahti siirtyi yrittäjälle 24.2.2020. TB:llä pitkät perinteet jo vuodesta -67 samalla paikalla.
Työntekijämäärä
4
Mitä yritys tekee, liikeidea?
Country Media: Julkaisu ja kustannustoiminta: julkaisee 2 lehteä yrityksille toimituksellista työtä, mainokset digiin/printtiin
Huoltoasema: kahvila, ravintola, autopesu, polttoaineet. Satsaa hyvään palveluun ja luo uusia menuja: koemaistattaa niitä vakiasiakkailla ja parhaat päätyvät listoille.
Mikä motivoi yrittämään?
Saa päättää itse asioista ja eteen tulevien haasteiden taklaaminen. Sosiaalinen kanssakäyminen. Hyvä henkilökunta sekä mukavat asiakkaat
Mitä etuja ja mahdollisuuksia yrityksen tarjooman palvelut tuovat asiakkaalle?
Country Media: Näkyvyys laaja. Mitä asiakkaille on luvattu, se on pidetty
TB: Huippu-palveleva henkilökunta/Viihtyvyys ravintolassa
Ravintolaan on investoitu ja tarjolla on Lounas Buffee lämpimän lounaan kera lisänä runsas salaattipöytä. Raaka-aineet ovat kotimaisia ja yrittäjä suosii paikallisia pientuottajia.
LISÄKSI: Paraatipaikalla oleva valomainos tarjolla muidenkin yrittäjien palveluiden esilletuomiseksi
Miten yrityksen asiakkaat ovat kokeneet hyötyjä yrityksen palveluista?
Kehuja ovat saaneet niin asiakaspalvelu ja siisteys. Lielahden paras kahvi -tokasu on kuulunut asiakkaiden suusta! Myydyt tuotteet vastaavat odotuksia ja sämpylöiden tuoreus on saanut erityistä kiitosta.
Yksilöllinen, positiivisuutta huokuva palvelu
Mitä Lielahden Yrittäjät voisivat tehdä enemmän palvelulupauksensa mukaan?
Arvostaa verkostoitumismahdollisuuksia ja sitä, että jäsenistöä haastetaan mukaan huomioimalla mm. tasakympit
Miten yritys näkee tulevaisuuden suunnitelmat
Tarkoitus on kasvattaa noutopöytää ja tarjota tiloja aukioloaikojen ulkopuolella erilaisiin tilaisuuksiin tarjoilujen kera. Uuden työntekijän palkkaaminen kiikarissa.
Pandemia lähentänyt yrittäjiä ja hygieenisyys on parantunut, nuhia sekä flunssia on ollut vähemmän, periksi ei anneta!
Lielahtelaisille yrittäjille
Toivotaan yhteistyötä ja käytetään toistemme palveluita. Hakusessa mm. lähituottajien kontakteja!
Yrittäjä
Keittiömestarina toimii Pertti Nurmi ja Jarno Asusen vastuulle kuuluu Kokkipojan käytännön asioiden päivittäinen pyörittäminen myyntipäällikön roolissa. Yrittäjäkaksikko on suunnitellut reseptiikan ja toimivat Kokkipojan makumaailman vaalijoina.
Yritys
Ravintola Kokkipoika
Yhteystiedot
Antti Possinkuja 1, Lielahtikeskus LiKe, Tampere
kokkipoika@kokkipoika.net
Jarno Asunen p. 0400785959
Pertti Nurmi p. 0505117245
Web-sivusto
Sivustolle on kehitetty noutoruoan kauppapaikka, josta voi ostaa valmiita annoksia ja noutaa ne sitten Kokkipojan Lounasravintolasta.
Perustamisvuosi
Kokkipoika perustettiin 2004 kahden miehen toimesta. He ostivat aluksi 70-luvulla perustetun brändinimen ”Kokkipoika” ja toiminta alkoi Lielahdessa Sellukatu 5:ssa Autosalvan tiloissa. Toiminta jatkui Tampereen keskustassa sekä Rantatiellä, josta he siirsivät Kokkipojan Lielahtikeskukseen vuonna 2019
Työntekijämäärä
Yritys työllistää 12 henkeä ja määrä on kehittynyt tähän tasoon tasaisesti koko yrityksen historian aikana.
Mitä yritys tekee, liikeidea?
Tarjota laadukkaan lounasravintolan palvelut maanantaista lauantaihin.
Toisena keskeisenä toimintana yrityksellä on pitopalvelu. Kokkipojan liikeidea on tarjota hyvää ruokaa, perustuen laadukkaisiin raaka-aineisiin sekä ensiluokkaiseen palveluun. Pitopalvelu on saanut tunnustusta mm. Häämessujen pitopalvelukilpailussa, sijoittuen Suomen parhaimmistoon!
Mikä motivoi yrittämään?
Jarno aloittanut 23-vuotiaana yrittäjäuransa perustamalla Kokkipojan yhdessä yhtiökumppaninsa Pertti Nurmen kanssa. Häntä motivoi tunne, jossa yrittäjä nauttii vapaudesta ja siitä että saa valita oman työnkuvansa. Lisäksi molempien yrittäjien perheet ovat mukana yrityksessä erilaisissa tehtävissä.
Mitä etuja ja mahdollisuuksia yrityksen tarjoaman palvelut tuovat asiakkaalle?
Tarjotaan asiakkaalle kokemus hyvästä ruuasta ja ensiluokkaisesta palvelusta.
Laadukkaat raaka-aineet ja hyvän palvelun korostaminen ovat lähtökohdat asiakkaan positiiviselle kokemukselle. He pitävät ruokalistoissa 8 – 9 viikon kierrot, samalla kokeillen uusia reseptejä. Näistä sitten parhaat jäävät mukaan kiertoon.
Pitopalvelupuolella uudistetaan myös asiakastoiveiden mukaan, kuitenkin pitämällä kiinni palvelulupauksesta.
Millaisia hyötyjä asiakkaat ovat kokeneet yrityksen palveluista?
Samat asiakkaat tulevat uudestaan. Suomalainen luonne ei tue ylitsevuotavaa kehumista tai palautteen antamista. Kuitenkin Jarno ja Pertti ovat kuulleet toistuvasti, että heidän tarjoamansa ruoka on ollut hyvää ja sitä on aina ollut riittävästi. Positiivisesta palautteesta kertovat pitkäaikaiset asiakassuhteet. Jarno mainitsi esimerkin asiakkaasta, joka on hakenut lounaansa heiltä joka päivä jo 17 vuoden ajan!
Mitä Lielahden Yrittäjät voisivat tehdä enemmän palvelulupauksensa mukaan?
Jarno näkee epäkohtana Suomen työllistämis- ja asumistukipolitiikassa sen, että se ei kannusta ihmisiä vastaanottamaan työtä. Nyt esimerkiksi 25 viikkotunnin sopimusta (37,5h/vko sijasta) ei työntekijän kannata vastaanottaa. Jos SY/PY/LY voisivat tähän jotenkin vaikuttaa.
Jarno piti tärkeänä LY:n lähestymistä jäsenistöön hyvänä asiana ja uskoo sen motivoivan yrityksiä osallistumaan tähän yhteiseen vaikuttamisen kanavaan aikaisempaa enemmän.
Edelleen toiveena oli, että järjestetään erilaisia verkostoitumismahdollisuuksia, luentoja, kokoontumisia, juhlia, joissa ihmiset tapaavat. Näin syntyy uusia kauppamahdollisuuksia suuntaan ja toiseen, uskoo Jarno Asunen.
Miten yritys näkee tulevaisuuden suunnitelmat
Suunnitelmia on kehittää edelleen digitaalista palvelukokemusta asiakkaille ja verkkokauppa on tässä keskiössä.
Yrittäjäkaksikon innostus ajaa heitä eteenpäin!