Victor Kalmari – TROFEE.FI

Vuoden Nuori Yrittäjä 2021 – Victor Kalmari

Victor syntyi metsästäjäsukuun, mikä lähti johdattelemaan elämänpolkua jo nuorelta iältä. Hän kävi metsästämässä isänsä kanssa 7-vuotiaasta lähtien ja isällä oli tapana valmistaa saaliseläinten sarvista trofeeita. Näitä kuitenkin alkoi kasaantumaan sen verran, että 10-vuotiaana Victor päätti tarttua toimeen ja ryhtyi työstämään sarvitrofeita isänsä apuna. Harrastus laajeni pikkuhiljaa kun ystävät ja tuttavat alkoivat tuomaan sarvia työstettäväksi – vuonna 2017 työtä alkoi olla jo sen verran, että Victor perusti toiminimen. Yritystoimintaan siirtyminen oli luontevaa oman yrittäjä-äidin tukemana.

Yritystoiminnan alettua sana kiiri kauemmas ja viimeisen neljän vuoden ajan työn määrä on tuplaantunut vuosittain – mikä alkoi muutaman kymmenen trofeen valmistuksesta, on siirtynyt jo satoihin vuositasolla. Sarvitrofeiden lisäksi hän työstää kallotrofeita – ja tähän lisäksi Victor otti lämpökameroiden jälleenmyynnin, jonka liitti verkkosivuilleen. Tänä syksynä toimintaa varten Victor joutuikin muuttamaan vanhempiensa 20 neliön autotallin tiloista suurempiin ja hän vuokrasi vierestä 160 neliön toimitilat, jossa on paja, toimisto sekä pieni myymälä, joka on avoinna sopimuksen mukaan, yleensä noin klo 8-16 arkisin.

Victor haluaa laajentaa liiketoimintaansa vielä entisestään, kilpailua näin erityisellä liiketoiminnalla ei juurikaan ole. Tämä nuori reipas yrittäjä haluaa löytää massasta erottuvia tuotteita. –Suomessa on niin hienoja metsästyskauppoja jo, että haluan lähteä etsimään ihan uusia erikoisia tuotteita, mitä markkinoilla ei vielä Suomessa ole, Victor luonnehtii tulevaisuuden suunnitelmiaan.

TROFEE.FI:n on verkkokauppa, jonka sivuilla sarviin kiinnitettävät trofee-taustalevyt ovat kaikki Victorin käsityönään tekemiä puulevyjä. Hän on vuosien aikana kehittänyt laajan tietotaidon myymistään tuotteista ja samoin hän aikoo toimia tulevien uusien erityistuotteiden kanssa. Hänen mielestään asiakasta tulee pystyä palvelemaan korkean luokan asiantuntijana niissä tuotteissa, mitä valikoimasta löytyy.

Nuorena aikaansa seuraavana yrittäjänä Victorin markkinointitoimet ovat keskittyneet sosiaaliseen mediaan, mitä kautta myös on löytynyt paljon yhteistyökumppaneita, asiakkaita ja verkostoja. Sosiaalinen media toimii myös kokemustiedon rummuttajana –Kun teet hyvää työtä, sana leviää, summaa lopuksi tämä erityinen Vuoden Nuori Yrittäjämme.

www.trofee.fi