Pirkkalassa tentattiin pormestariehdokkaita ja välillä jumpattiin.
12.4.2022 klo 09:00
Uutinen

Vuoden 2021 jäsenpalveluteko – Lue kuuden paikallisyhdistyksen esimerkit ja kerro omasi!

Paikallisyhdistyksen jäsenistön huomioiminen ei aina vaadi rahaa, hieman vaivaa kylläkin. Lue Vuoden jäsenpalvelu 2021 -kilpailuun osallistuvat esimerkit, miten jäsenistöä voi osallistaa toimintaan.

Pienellä teolla voi olla vastaanottajalleen suuri merkitys. Siitä ovat esimerkkeinä Vuoden jäsenpalvelu 2021 -kilpailuun ilmoittautuneet kuusi ehdokasta.

Kilpailun voittaja julkistetaan Vaikuttajafoorumissa 23. huhtikuuta. Kilpailuun ei voi enää osallistua, mutta hyviä esimerkkejä voi edelleen jättää ilmoittautumislinkin kautta, sillä ne kootaan yhteiseen jakoon.

Tuoretta pullaa metsän keskelle

Alavieskan yrittäjät kertoo vierailleensa kaikkien jäsenyrittäjien luona. Puheenjohtaja vei mennessään jokaiselle tuoretta pullaa.

– Juteltiin mikä yritystarina yrittäjällä on sekä mitä hänelle kuuluu. Mitä Yrittäjä toivoo järjestöltä? Tultiin tutuiksi puolin ja toisin. Yrittäjästä tehtiin myös pieni somejuttu Facebookkiin ja Instagramiin. Eräskin Yrittäjä sanoi, että hän on ollut yli 30 vuotta yrittäjä ja nyt ensimmäisen kerran häntä muistettiin yrittäjänä. 4 pullaa työmaalle, metsään. Niin pieni juttu järjestölle, mutta niin suurta jollekin, Alavieskan Yrittäjien Paula Tuura kertoo perusteluissa.

Joulu- ja kesäkortti yrittäjälle

Lounais-Helsingin Yrittäjät lähetti kaikille jäsenilleen perinteisen postikortin kesällä viikkoa ennen juhannusta sekä joulukortin vähään ennen joulua.

– Yhteistyökumppaneille lähetimme sähköisen kortin kiitoksena yhteistyöstä ja rauhallista joulua toivotuksin, Esko Valkeala yhdistyksestä kertoo.

Vaalitentti ja jumppa Lähilauantai-tapahtumassa

Pirkkalan Yrittäjät järjestivät 29.5. paikallisella torilla kunnallisvaaleissa Pirkkalan pormestariksi ehdolla oleville pormestaritentin. Tentti kesti kuumassa auringon paisteessa yli 2 tuntia. Tapahtuma oli Pirkkalan Yrittäjien toteutus Lähilauantai teemaan.

Ehdokkaat joutuivat koville, sillä tilaisuuden alussa ja puolivälissä oli vielä jumppaosuus. Tilaisuus oli Pirkkalan Yrittäjien toteutus Suomen Yrittäjien lanseeraamaan Lähilauantai-teemaan.

Facebookissa tapahtumasivu sai näkyvyyttä 4349 kertaa.

Yrittäjien järjestämä tentti mahdollisti yrittäjille tärkeiden asioiden esiin nostamisen, kuten maapolitiikan ja julkiset hankinnat.

–  Saimme hyvää palautetta todella paljon muun muassa nasevista kysymyksistä – ja tokihan toimme yrittäjänäkökulmaa vahvasti esille, Jarmo Hautamäki Pirkkalan Yrittäjistä sanoo.

Lahjakortti paikalliselle yrittäjälle

Mustasaaren Yrittäjät perusti jäsenilleen lahjakorttiringin. Kunta on ostanut meiltä lahjakortteja henkilökunnalle ja lahjakortin saaja voi valita lahjakorttiringissä olevien jäsenten välillä.

– Olemme myyneet yli 350 lahjakorttia kunnalle ja kunnan ammattiliitolle. Kuka tahansa voi ostaa lahjakortin meiltä, Mustasaaren yrittäjien Maria Norrlin-Asplund kertoo.

Tunne naapurisi -kampanja herätti kiinnostusta

Seinäjoen yrittäjät ovat saaneet jäseniltään palautetta, jossa toivottiin paikallisyhdistykseltä apua yritysten näkyvyyteen.

Pienessä kaupungissa yrittäjät voivat tuntea huonosti toistensakaan palveluita, joten Seinäjoen Yrittäjät lanseerasi Tunne naapurisi -videokampanjan, jonka tavoitteena oli yrittäjien tunnettuutta niin asiakkaiden suuntaan kuin yrittäjien keskenkin.

Yrittäjiä ohjeistettiin kertomaan maksimissaan minuutin mittaisella videolla yrityksestä ja sen palveluista. Video piti lähettää Whatspp-sovelluksen kautta tai sähköpostilla.

Videot julkaistiin Facebookissa, Instagramissa sekä Seinäjoen yrittäjien kotisivuilla.

– Yhdistyksemme strategian mukaisesti haluamme luoda konkreettista hyötyä jokaiselle jäsenellemme, jotta jokaisella yrittäjällä on syy kuulua järjestöömme. Tämä kampanja on yksi osoitus siitä, että parannamme yrittäjän arkea ja olemme arjessa tukena, vaikkapa esimerkiksi markkinointitukena, Kaisa Metsänranta Seinöjoen Yrittäjistä kertoo.

Kampanja sai huikean vastaanoton ja se on kiinnostanut ympäri Suomen.

– Tänä vuonna 2022 useampi jäsenyritys on pyytänyt meitä käynnistämään kampanja uudelleen. Ja näin teemmekin.

Koppia uusista jäsenistä

Ulvilan Yrittäjät varmistavat, että uusi yhdistyksen jäsen ei jää huomiotta. Vuonna 2021 jäsenpalvelua on kehitetty niin, että jäsenvastaava soittaa jokaiselle uudelle jäsenelle ja toivottaa tämän tervetulleeksi henkilökohtaisesti. Jokaiselle uudelle jäsenelle tarjotaan liittyessä yritysesittelyä neljällä somekanavalla ja kannustetaan lähiajan tapahtumiin. Yritysesittelyjä markkinoidaan myös vanhoille jäsenille. Hallitus vie jokaiselle uudelle jäsenelle henkilökohtaisesti Ulvilan Yrittäjät kahvipaketti + Tervetuloa joukkoon -postikortti. Ensimmäisen vuoden ajan uusia jäseniä aktivoidaan erityisesti.

– Palvelulupaus kiteytyy siihen, että me olemme jäseniämme varten, tukemassa, valmentamassa, aktivoimassa ja mahdollistamassa. Vetovoimatekijämme on vahva yhdessä tekeminen, tekemisen näkyväksi saattaminen, energinen ja iloinen ote ihmiset edellä. Haluamme toimia kasvollisena aktiivisena toimijana, jota on helppo lähestyä, jolle on helppo puhua ja ehdottaa, joiden kanssa halutaan osallistua. Toiminnastamme syntyy flow, joka tarttuu ja joka näkyy jäsenkehityksessämme, Krista-Carola Mäkinen Ulvilan Yrittäjistä kertoo.

Yhdistys on kehittänyt Business Shower -konseptin uuden jäsenen ensimmäiseksi tilaisuudeksi. Paikalla on yhdistyksen ja  aluejärjestön johtoa, asiantuntijoita, yrittäjiä kertomassa tarinaansa sekä yhdessäoloa.

Ulvilan jäsenkehitys oli vuonna 2020 +21 jäsentä ja vuonna 2021 +22 jäsentä. Jäseniä on yhteensä 288.

Toimitus
Toimitus