1.2.2017 klo 10:10
Uutinen

400 pienyritystä kisaa Suomi100 -tittelistä

Kilpailun tarkoituksena on nostaa pienyritysten osaamista suomalaisten tietoisuuteen itsenäisyyden juhlavuonna.

Eilen päättynyt haku 100 hyvää Suomesta -tittelistä keräsi 400 hakemusta, tiedottaa kilpailun raati. Suomi100 -tunnuksen saa nimenmukaisesti sata eniten yleisöääniä saanutta pienyritystä.

Raati seuloo ensi viikkoon asti kriteerit täyttävät yritykset, jonka jälkeen yleisö voi antaa äänensä suosikkiyritykselleen helmikuun puolivälin ja lopun välisenä aikana. Kilpailun tarkoituksena on nostaa pienyritysten osaamista suomalaisten tietoisuuteen itsenäisyyden juhlavuonna.

Pienyritys on riippumaton toimija, jonka palveluksessa on vähemmän kuin 50 työntekijää ja sen liikevaihto tai taseen loppusumma on enintään kymmenen miljoonaa euroa.

Yrityksellä on oltava Suomen itsenäisyyttä tukeva tarina

Suomi 100 -tunnuksen saamisen yksi keskeinen kriteeri on, että tuotteella tai palvelulla on sellainen tausta tai tarina, joka perustelee sen valintaa Suomen itsenäisyyden juhlavuoden tuotteeksi.

Yrityksen tuotteen tai palvelun on oltava joko kokonaan uusi tai selvästi uusi versio olemassa olevasta tuotteesta tai palvelusta.

– 100 hyvää Suomesta -mallin kautta voimme tuoda hienojen suomalaisten pienyritysten osaamista koko kansan tietoisuuteen. Ennen kaikkea odotamme mukaan tuotteita ja palveluja, joilla on katse tulevaisuudessa ja jotka kertovat rohkeasta yrittäjyydestä, Suomi 100:n pääsihteeri Pekka Timonen kertoi tammikuussa Yrittäjäsanomille.

Malli on jatkoa vuonna 2016 toteutetulle yritysyhteistyön mallille. Sen toteuttavat Suomen Yrittäjät, Elinkeinoelämän Keskusliitto, Kauppakamari ja Suomalaisen Työn Liitto.

Yrittäjäsanomat

toimitus@yrittajat.fi