YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

Finn Fashion Friday, Hálo
Hálo on yksi Finn Fashion Friday -kampanjaan osallistuvista brändeistä
18.11.2021 klo 11:00
Uutinen

Kotimaiset muotimerkit yhdistivät voimansa Black Fridayta vastaan – ”Viime vuonna kampanja oli mieletön menestys”

Suomalaiset muotimerkit haluavat tuoda vastavoiman ylikansallisille ovat yhdistäneet voimansa Black Fridayta vastaan.

Vuoden kiihkein kaupantekoaika on käsillä. Sitä tahdittavat marraskuun alusta lähtien Single’s Day ja Black Friday, joka on laajentunut käsittämään jo yhden tarjouspäivän sijaan viikkoa tai koko kuukauttta.
Suomalaiset muotimerkit haluavat tuoda vastavoiman ylikansallisille ovat yhdistäneet voimansa Black Fridayta vastaan. Finn Fashion Friday -tempauksella halutaan herättää ihmiset panostamaan pieniin suomalaisiin toimijoihin amerikkalaisen kulutusriehan Black Fridayn sijaan.
Tulevan viikonlopun 19.-21.11. ajan on luvassa vastuullisuuteen kannustavia etuja suomalaisten brän-dien verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä.
Mukana Finn Fashion Fridayssa ovat Aarre, Alpa, Costo, Formal Friday, Frenn, Hálo, Kaiko, Morico, Myssy, Sasta, Terhi Pölkki, Vestiarium ja Wildkind Kids. Tapahtuma on suoraa jatkoa viime vuonna huikean suosion saavuttaneelle Mustien Lampaiden Päivälle.

Voimaannuttavaa yhteistyötä

Vastavoima kansainvälisille tarjouspäiville kasvaa joka vuosi. Finn Fashion Fridayn idea on tarjota vasuullinen vaihtoehto ja kannustaa yhteistyöhön.
– Viime vuonna tämä kampanja oli mieletön menestys ja toi todella tärkeää myyntiä monelle pienelle
toimijalle koronakurimuksen keskelle. Oli voimaannuttavaa kampanjoida yhdessä ja pyrkiä auttamaan
myös kavereita. Myös ajoitus ennen ylikansallista kerskakulutuspäivää oli oikea. Uskon, että tänä
vuonna Finn Fashion Friday kasvaa ja vakiinnuttaa paikkansa, kampanjaa masinoinut
Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu kertoo.

Kampanjassa tärkeää on myös poikkeuksellinen yhdessätekemisen kulttuuri, joka ei ole ollut alalle
tyypillistä. Kampanjaan osallistuvat merkit eivät koe kilpailevansa toistensa kanssa osin
samankaltaisista tuotteista huolimatta, vaan yhdessä suuria kansainvälisiä toimijoita vastaan.
kertoo
– On tärkeää yhdistää voimat muiden kotimaisten vastuullisten merkkien kanssa. FFF ei ole pelkkä alekampanja, se on yhdessä tekemisen liputtamista ja yhdessä tekeminen on erityisesti
korostunut tässä ajassa ja toivon että kampanja antaa syyn ostaa kotimaisilta brändeiltä, Terhi
Pölkki
kertoo.
Harkitut edut houkuttelevat siis tekemään valinnan suomalaisen yrityksen puolesta.

Rahat jäävät Suomeen

Vastuullisuuden ja lähituotannon arvostus ovat jo pitkään olleet kasvussa ja pandemia on entisestään
vahvistanut ilmiötä. Osa kampanjan yrityksistä valmistaa tuotteet kokonaan Suomessa, mutta isolla
osalla valmistus on EU-alueella.
Ulkomaisesta valmistuksesta huolimatta noin 80 prosenttia rahasta jää Suomeen, kun kuluttaja valitsee suomalaisen merkin tuotteen.
– Haluamme, että kuluttajat valitsevat suomalaisen verkkokaupan ja kivijalan isojen ulkomaisten verk-kokauppojen sijaan, jolloin raha jää Suomeen ja hyödyttää meitä suomalaisia ja hyvinvointiyhteiskuntaamme, Hálo-vaatemerkin toinen perustajista ja toimitusjohtaja Marta Valtovirta sanoo.
– Mustan Lampaan Päivä oli vuosia Myssyn pääkampanja ja viime vuonna siitä tuli itseään isompi
ilmiö. Halusimme kaikkia brändejä yhdistävän nimen ja niin päädyimme Finn Fashion Friday:hin,
Rauhansuu kertoo.
Osallistujat toivovat, että kampanjasta tulee viime vuoden tapaan kaupallinen menestys. Vastuullisen muodin menestyminen luo kestävää tapaa kuluttaa.

Toimitus
Toimitus