4.1.2018 klo 09:16
Uutinen

Näin rahoitusalan lakko vaikuttaa pankkipalveluihin

Pankkien yrityspalvelut saattavat hidastua lakon aikana. Pankkikonttorit ovat kiinni torstaina ja perjantaina.

Rahoitusalan lakko vaikeuttaa pankkipalveluiden hoitamista torstaina ja perjantaina 4.-5.1.2018.

Nordea kertoo kotisivuillaan, että lakko aiheuttaa henkilöstövajausta sen asiakaspalveluun. Kaikki konttorit ovat kiinni.

Yhtiö pyrkii turvaamaan henkilöasiakkaiden verkkopalvelut, käteisautomaattinostot sekä korttimaksamisen. Nordean mukaan palveluissa ”saattaa kuitenkin esiintyä hitautta ja mahdollisten teknisten häiriöiden korjaus voi kestää tavallista kauemmin”.

Yritysten asiakaspalvelun kerrotaan palvelevan ”rajoitetusti” ja ”asiakkaiden on hyvä varautua tavallista pidempiin jonoihin”.

– Netsin varmennuspalvelu puhelimitse saattaa ruuhkautua ja automaattisessa varmennuksessa saattaa esiintyä häiriöitä, Nordea kertoo.

Myös Osuuspankki kertoo pyrkivänsä turvaamaan sekä henkilö- että yritysasiakkaiden tärkeimmät palvelut. OP:kin varoittaa mahdollisista palveluhäiriöistä sekä viiveistä niiden korjaamisessa.

OP:n konttorit ovat pääsääntöisesti suljettuja työnseisauksen aikana. OP ilmoittaa ottavansa yhteyttä asiakkaisiin, joilla on sovittuja tapaamisia näille päiville. OP:n yritysasiakkaiden asiakaspalvelu on kokonaan suljettu.

Danske Bankin konttorit ja puhelinpalvelu ovat kiinni lakon ajan torstaina ja perjantaina, samoin Aktian konttorit.

Aktia varoittaa jo ensi viikon ruuhkista.

– Lakoista johtuen asiakkaidemme on hyvä myös varautua asiakaspalvelumme ruuhkautumiseen ja tavallista pidempiin odotusaikoihin ensi viikolla, Aktia kertoo kotisivuillaan.

Pasi Lehtinen

pasi.lehtinen (at) yrittajat.fi

Kuva: IStockphoto