12.3.2018 klo 17:02
Uutinen

Nuori Yrittäjä 2018: Call To Action – digitaalisen markkinoinnin edelläkävijä

Loppuvuodesta 2014 löivät Aki Karkulahti, Timo Jakola, Petteri Kallio ja Sampsa Daavitsainen osaamisensa yhteen laariin ja perustivat digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayrityksen. Reilun vuoden päästä palkattiin ensimmäinen työntekijä. Nopealla tahdilla yritys on kasvanut niin, että se työllistää nyt 10 henkilöä ja liikevaihto on onnistuttu tuplaamaan joka vuosi. Asiakkaita Call To Actionin palvelu on viime vuonna tavoittanut noin 60.

Nuori Yrittäjä -tunnustus luovutettiin Karkulahdelle ja Jakolalle 12.3.2018 yhdessä yhteistyökumppani Handelsbankenin kanssa.

– Kun Kuopion Yrittäjien hallitus etsi yhdistyksen jäsenistöstä palkinnon saajaa, nousi Call To Action esiin joka nurkalla. Selvisi, että kyseessä on halukkaasti ja viisaasti kasvava yritys, jolla perusasiat ovat kunnossa ja jolla ei itse asiassa ole kilpailijoita omassa asiantuntijuudessaan, kertoo Kuopion Yrittäjien puheenjohtaja Sirpa Karppi palkitsemisen perusteista.

– Vahvuutemme on paitsi digitaalisen markkinoinnin maailmanluokan osaaminen mutta myös se että olemme onnistuneet palkkaamaan töihin hyviä tyyppejä, joilla on halu oppia ja kehittyä, kertoo Timo Jakola.

– Näin emme pelkästään pysy kehityksen aallonharjalla vaan jopa sen yläpuolella.

Työnjako yrittäjien kesken on seuraava. Intohimokseen hakukoneoptimoinnin ja Googlen hakukoneen laajan ymmärtämisen tunnustava Jakola vastaa tuotannosta ja palveluiden kehittämisestä. Aki Karkulahti puolestaan vastaa toimitusjohtajan tehtävässään myynnistä ja yhteyksistä asiakkaisiin.

– Olemme osanneet kasvattaa yritystämme vauhdikkaasti mutta hallitusti. Olemme myös etsineet rohkeasti mentoreita tueksemme, Karkulahti sanoo.

Yrityksen liikevaihdosta 75 % tulee markkinointipalveluista ja 25 % koulutuksista.

– Mehän olemme itse asiassa tilanteessa, jossa asiakas ei useinkaan aivan tarkalleen ottaen tiedä mitä on ostamassa. Markkinoinnin kulttuuri on vasta muuttumassa digitaaliseksi, eikä yrittäjillä ole aiheesta hirveästi tietoa. Muutos on kuitenkin vasta alkamassa, joten markkinoita meille riittää.

– Asiakaskunnassamme on isoja, jo kansainvälisiä yrityksiä. Heidän kanssaan myös Call To Action on osittain kansainvälistynyt. Suunnitelmissa on toki ensin valloittaa Suomi, Karkulahti kertoo.