14.11.2017 klo 10:39
Uutinen

Second hand -verkkokauppa kasvaa kohisten – ”Tavoitteena olla Tukholma- ja Berliini-kelpoinen kuluttajabrändi”

Merkkituotteiden second hand -verkkokauppa Emmy on kolminkertaistanut myyntinsä keväästä. Samassa ajassa valikoima on kaksinkertaistunut.

Emmyn verkkokauppa on solminut yhteistyösopimuksen kotimaisen lastenvaatemerkin Vimma Companyn kanssa Vimman outlet-laatuisten vaatteiden myymisestä. Verkkokaupasta voi ostaa Vimman outlet-tuotteiden lisäksi myös kahden muun suositun suomalaisbrändin, Papun ja Silverjunglen, outlet-tuotteita.

Suomalaisen Emmy-palvelun liikeidea syntyi kolme vuotta sitten lähes kaikille tutusta tarpeesta.

– Vaivattomien kierrätystapojen puuttuessa tapahtuu helposti se pahin, eli käyttökelpoinen tekstiili päätyy roskikseen, toteaa Emmyn toimitusjohtaja Juha Mattsson.

Emmyn valikoimassa on tällä hetkellä yli 45 000 merkkivaatetta, -kenkää ja -asustetta, joista valtaosa on yksityisten ihmisten myyntiin lähettämiä yksittäiskappaleita.

Emmy-verkkokaupan takana ovat yrittäjät, Hanna Autio ja Markus Rautopuro. Emmyn toimipiste sijaitsee Lohjan Perttilässä.

Miljoonaluokan rahoituskierros

– Jossain on selvästi onnistuttu, sillä myyntimme on kolminkertaistunut vuodenvaihteen tasosta, ja kasvamme parhaillaan 20–30 prosenttia kuukaudesta toiseen pelkästään Suomen markkinoilla, toimitusjohtaja Juha Mattsson toteaa.

Yritys suuntaa seuraavaksi kansainvälisille markkinoille. Mattsson sanoi syyskuussa, että he ovat rakentamassa Emmystä ”Tukholma- ja Berliini-kelpoista kuluttajabrändiä”.

Myös sijoittajat ja brändit ovat olleet kiinnostuneita Emmyn konseptista. Alkukesällä kerätty seed-rahoituskierros toteutui suurempana kuin oli alun perin tavoitteena. Käytettyjen merkkivaatteiden myyntipalvelu ja verkkokauppa Emmy.fi keräsi kesän alussa noin 920 000 euroa rahoittaakseen kasvua ja kansainvälistymistä. Rahoituskierrokseen osallistuivat joukko yksityissijoittajia, Tekes sekä Nordea.

Emmy.fi on käytettyjen merkkivaatteiden verkkokauppa ja avaimet käteen -myyntipalvelu. Emmy hoitaa tuotteiden lajittelun, valikoinnin ja tarkastuksen, valokuvauksen, varastoinnin, ja myynnin Emmy.fi-verkkokaupassa. Myyjälle tilitetään jopa 60 prosenttia tuotteiden kauppahinnoista.

toimitus (at) yrittajat.fi