8.11.2018 klo 12:57
Uutinen

Somekanavat puhututtivat yrittäjiä aamupalalla

Lämmin tunnelma ja kuuma kahvi sämpylöineen loivat lempeän laskun marraskuun aamuun Tapanilan kylätilassa torstaina 1.11. Samalla kun aamiainen hupeni, alustivat aamun vieraat Mari Orpana ja Suvi Asikainen Kuplista erittäin ajankohtaisesta asiasta: miten valita yritykselle sopiva somekanava.

Oleellista on Kuplin mukaa valita kanava, jossa oma kohderyhmäkin on. Ainakin silloin, kun lähtee sosiaalisessa mediassa ensimmäistä kertaa liikkeelle ja miettii sopivaa kanavaa.

Facebookissa on ensisijassa yksityishenkilöitä kun taas LinkedIn painottuu enemmän työelämän kanavaksi. Jos haluat heti aloittaa aktiivisen keskustelun kohderyhmäsi kanssa, perusta twitter-tili. Jos puolestaan etsit visuaalista inspiraatiota tai omat tuotteesi ovat helposti kuvattavia, on Instagram hyvä kanava. Siellä voit luoda näkyvyyttä ihan ilmaiseksi. Jos videon tekeminen kiinnostaa ja tuntuu luontevalta, voit perustaa oman Youtube-kanavan.

Tässä vielä helpot askeleet some-markkinoinnin aloittamiseen

1) Valitse kohderyhmä, tavoite ja toiminta

2) Päätä minkä verran panostat someen (varaudu laittamaan tähän aikaa)

3) Valitse kanava tai kanavat

4) Suunnittele hyvin (mutta älä liikaa) mitä ja milloin julkaiset kalenteritasolla

5) Tee

6) Mittaa

7) Kehitä

Kiitos Kuplille hyvistä vinkeistä. Nyt vaan harjoittelemaan ja kokemuksiahan voidaan jakaa seuraavalla yrittäjäaamiaisella, joka järjestetään13.12. joulupuuron merkeissä. Muistathan ilmoittautua mukaan!