22.10.2018 klo 07:02
Uutinen

Startup-yritys Feedbacklylle 1,4 miljoonan euron sopimus – mittaa Helsingin palveluiden asiakaskokemusta

Ohjelmistoyritys Feedbackly mittaa jatkossa Helsingin kaupungin palveluiden asiakaskokemusta. Sopimuksen arvo on 1,4 miljoonaa euroa.

Tarkoituksena on selvittää ja parantaa kaupungin tarjoamien palvelujen laatua kaikilla osa-alueilla. Palautetta aiotaan kerätä reaaliaikaisesti toimipisteissä ja sähköisissä asiointikanavissa.

– Maailma on muuttumassa kohti kokemuksiin perustuvaa taloutta, jossa ihmisille on tarjottava yksilöityä palvelua ja kokemuksia koko palvelupolulla. Laadun parantaminen koskee paitsi yksityissektoria myös julkisyhteisöjä. Palvelukeskus Helsinki haluaa katsoa tulevaisuuteen ja parantaa palveluaan jatkuvasti kaikilla toimialueilla, puhelin- ja hyvinvointipalveluiden yksikönjohtaja Riitta Laanala kertoo.

Feedbackly valittiin asiakaskokemuksen mittaamisen palvelun toimittajaksi tarjouskilpailussa. Feedbacklyn toimitusjohtaja Jaakko Männistö kertoo yrityksen odottavan innolla yhteistyötä, jonka tavoitteena on rakentaa Helsingistä maailman toimivinta kaupunkia.

Palautelaitteita ja –sovellusta voidaan hyödyntää Helsingin kaupungin toimipisteissä ja sähköisissä asiointikanavissa kuten verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa ja mobiilipalveluissa. Palautteiden kautta Palvelukeskus Helsinki uskoo saavansa korvaamatonta tietoa, joka auttaa kehittämään palveluita reaaliajassa. Esimerkiksi etähoidon palvelussa, jossa tavoitteena on siirtyä reaktiivisuudesta kohti ennaltaehkäisevää toimintaa, Feedbackly mahdollistaa yhteisen keskustelukanavan. Palvelun tuottaja saa arvokasta tietoa, ja asukkaat pääsevät vaikuttamaan paremman palveluympäristön luomiseen.

toimitus (at) yrittajat.fi

Kuva: Feedbackly