5.4.2018 klo 15:41
Uutinen

Vauhtia myyntiin!

Iisalmesta myös Kuopioon rantautunut SK-lasi on kehittänyt myyntiä ja kirkastanut yrityksen brändiä Savonia-ammattikorkeakoulun hankkeissa. Myynnin systemaattinen kehittäminen kannattaa.

SK-lasi juhlii tänä keväänä 10-vuotista taivaltaan. Alun perin iisalmelainen yritys perusti vuosi sitten oman toimipisteen myös Kuopioon, Volttikadulle. Osakasyrittäjä Sami Koistinen kiittelee sitä, miten hyvin kuopiolaiset asiakkaat ja yhteistyökumppanit ovat ottaneet yrityksen vastaan. ”Kuopiossa on hyvä ilmapiiri”, kehuu Koistinen.

Kymmenessä vuodessa on yritykselle ehtinyt tapahtua paljon. Myyntiin ja myynnin kehittämiseen on panostettu alusta lähtien, mutta erityisesti viimeisen viiden vuoden aikana. Tavoitteellinen yrityksen kehittäminen Eu-rahoitteisissa hankkeissa on mahdollistanut uusien tuotteiden lanseerauksen, entisten palveluiden jäädessä toki tarjontaan. Esimerkiksi uuden tuotemerkin eli Lacerta-lasiterassin luomisessa, brändin muotoilussa ja lanseerauksessa oli yhteistyössä mukana Savonia-amk:n hanke ja opiskelijat. Yritys pääsi testaamaan, mittaamaan lukuja ja kehittämään uudenlaista terassia, joka on noussut nyt yrityksen merkittävimmäksi tuotteeksi.

”Tärkeintä hankkeissa on ollut yrittäjän kannustaminen ja käytännönläheinen ohjaus. Keskusteluissa yrittäjä saa apua, ideoita ja tsemppiä yrityksen kehittämiseen. Myynnin kehittäminen on ollut tavoitteellista ja tuloksellista”, kertoo Koistinen. Tällä hetkellä yritys on mukana Savonia-amk:n JoMyy eli Myynnin jouhevat globaalit prosessit -hankkeessa.

Sami Koistinen kulki aiemmin Kuopion ja Iisalmen väliä, mutta uusi koti löytyi Kuopiosta. Yrittämisen lisäksi on ollut mahdollista tutustua Kuopion harrastustarjontaan, mm. sataman luistelurata on tullut tutuksi.

Kuva: Osakasyrittäjä Sami Koistinen valmiina palvelemaan lasiasioissa.


Teksti ja kuvat: Ulla Pekkarinen, JoMyy-hanke, Savonia-amk

JoMyy-hanke: https://www.facebook.com/jomyyhanke/
Projektipäällikkö Jari Niemelä
jari.niemela@savonia.fi, p. 0447855753