27.10.2017 klo 08:02
Uutinen

Vierailijamäärän kasvattamisella Hämeenlinna tunnetuksi

Perinteiset käsitykset esittävät Hämeenlinnan pienenä ja rauhallisena kaupunkina. Vaikka ne voi katsoa positiivisiksi havainnoiksi, voi ne tulkita myös toisin.

Perinteiset käsitykset esittävät Hämeenlinnan pienenä ja rauhallisena kaupunkina. Vaikka ne voi katsoa positiivisiksi havainnoiksi, voi ne tulkita myös toisin. Onko Hämeenlinna kaupunki jossa ei oikein tapahdu mitään ja joka riutuu isojen kasvukeskusten välissä?

– Ei voi olla haluttu, jos ei ole tunnettu, Mervi Käki toteaa.

Tunnettuus ja haluttavuus syntyvät positiivista mielikuvista joita kaupungissa vieraileville syntyy. Käsitysten muuttaminen tapahtuu onnistuneiden isojen tapahtumien kautta, jotka tuovat myös välittömiä taloudellisia vaikutuksia. Hyvät kokemukset ja elämykset kasvattavat vierailijamääriä. Tuhansien tai jopa kymmenien tuhansien tapahtumakohtaiset vierailijamäärät pitää osata hyödyntää tehokkaasti.

Hämeenlinna voisi tulevaisuudessa olla tukikohta Helsinki–Tampere -akselilla työssäkäyville lapsiperheille. Pienemmän kaupungin edut ja sijainti hyvien pendelöintiyhteyksien varrella tarjoavat erinomaiset edellytykset. Hämeenlinna voi olla riittävän ketterä kokeillakseen uusia asumisen muotoja ja toimia innovatiivisena edelläkävijänä.

Mervi Käki oli alustajana lokakuun Viiniä ja vinkkejä -tilaisuudessa. Viinejä ja vinkkejä tilaisuuksia järjestetään yhdessä Hämeen ammattikorkeakoulun, Hämeen Kauppakamarin, Hämeen Liiton, Hämeen Yrittäjien, Linnan Kehityksen ja Suomen Yrittäjäopiston kanssa. Tapahtumat ovat rentoja verkostoitumisiltoja höystettynä mielenkiintoisilla ja ajankohtaisilla teemoilla.

toimitus@hameenyrityssanomat.fi