2.12.2021 klo 14:11
Uutinen

Fennialla tyytyväisimmät yritysasiakkaat

Fennialla jälleen tyytyväisimmät yritysasiakkaat EPSI Ratingin Vakuutus 2021 -tutkimuksen mukaan

Fennialla on vakuutusalan tyytyväisimmät yritysasiakkaat jo kolmantena vuonna peräkkäin. Tulokset selviävät vuosittaisesta EPSI Ratingin Vakuutus 2021 -tutkimuksesta. Fennia oli jälleen ykkössijalla yritysasiakkaiden tyytyväisyydessä ja paransi tulostaan viime vuodesta onnistuen tasaisesti kaikissa asiakastyytyväisyyden osa-alueissa. Myös henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä Fennian tulos oli viime vuotta parempi, vaikka sijoitus hieman heikkenikin. – Meidän visionamme on antaa alan paras asiakaskokemus ja tämä tulos vahvistaa sen, että olemme oikealla tiellä, Fennian konsernijohtaja Antti Kuljukka sanoo.

EPSI Rating -tutkimuksen lisäksi Fennia paransi sijoitustaan tänä vuonna myös Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa. Fennia oli kovin nousija tarkasteltaessa asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta yhdessä. Tutkimuksen mukaan Fennia pitää yritysasiakkaistaan parempaa huolta kuin viime vuonna. Myös tuotteen laatu ja vastine rahalle arvioitiin viime vuotta paremmaksi. Yksityisasiakkaiden puolella Fennia on puolestaan parantanut luotettavuudessa, aloitteellisuudessa ja vastuullisuudessa.

Fennia pärjäsi uudessa kestävän kehityksen indeksissä

EPSI Rating otti tutkimukseen mukaan ensimmäistä kertaa kestävän kehityksen indeksin, joka on suunniteltu mittaamaan asiakkaiden näkemyksiä ja arvioita toimijoiden vastuullisuudesta laaja-alaisesti. Fennia sai alan parhaat arviot siinä, miten yhtiö investoi kestävään kasvuun tulevat sukupolvet huomioiden. – Kestävä kehitys on asia, johon meidän kaikkien on kiinnitettävä jatkuvasti enemmän huomiota. Mekin teemme jatkuvasti työtä kestävän kehityksen ja paremman tulevaisuuden eteen, ja mietimme uusia keinoja ottaa vastuullisuus huomioon työssämme. Asiakkaiden antama hyvä arvio meidän kestävän kehityksen huomioimisesta lämmittää erityisesti sydäntäni, Kuljukka sanoo.

EPSI Rating -tutkimuksessa selvitetään vuosittain vakuutusyhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle. Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta.