29.3.2018 klo 10:10
Uutinen

Missä mennään?

Etelä-Savon Yrittäjien Hyppää kyytiin -hanke on ollut käynnissä reilun vuoden ajan. Hanke on pyrkinyt vastaamaan maamme hallitusohjelman läpileikkaavaan teemaan digitalisaatioon. Työelämä uudistuu koko ajan, ammattinimikkeitä häviää ja tilalle syntyy uusia. Koulutuksen on pystyttävä tarjoamaan yrittäjille ja yrityksille mahdollisuuksia pysyä muutoksessa mukana.

Hyppää kyytiin hankkeen tavoitteena on ollut kehittää ja uudistaa pk-yritysten liiketoimintaosaamista huomioiden kaikessa tekemisessä digitalisaation tuomat mahdollisuudet. Hankkeessa yritykset ovat saaneet valmennusta ja konsultaatiota uudenlaisen ajattelun ja digitalisaation hyödyntämiseen yritystoiminnassa. Hankkeeseen on osallistunut jo 33 yritystä Etelä-Savon alueelta. Hankkeen työpajoissa uudistus on viety konkreettiselle tekemisen tasolle. Digitalisia toimintoja hyödyntämällä yritys saa arkea helpottavia asioita, aikaa paperien pyörittelystä jää liiketoiminnan tai itsensä kehittämiseen.

TilesPoint Mikkelin Annika Hytönen on osallistunut hankkeen kahteen eri koulutuskokonaisuuteen, kasvu ja uudet markkinat sekä myynti ja markkinointi. Syy lähteä koulutuksiin mukaan oli selkeä. Hytönen kaipasi vinkkejä ja työkaluja, kuinka toimintaa voisi lähteä kasvattamaan ja mistä ja miten löytäisi potkua markkinointiin. Koulutusten henkilökohtaisuus on ollut ehdottomasti parasta. Saa konkreettisia vinkkejä ja apuja juuri omaan tekemiseen. Hytönen toteaa tämän päivän digitaalisuudesta – on vaan pakko olla ajan hermoilla tai ainakin yrittää olla. Loppujen lopuksi digitaalisuus tuo apuja ja helpottaa tekemistä, kun pääsee siihen vain sisälle. Hytösen mielestä on tärkeää, että koulutuksista on tarjontaa ja sitähän on. Kaikki vaan rohkeasti mukaan omana itsenä ja omine tarpeineen. ”Just go for it!” toteaa Hytönen lopuksi.