4.10.2017 klo 13:30
Uutinen

Suomalaiset ovat kiinnostuneita yritysten taustoista – kannattaa siis kertoa niistä

Suomalaisten yritysten ja organisaatioiden kannattaa kertoa omista taustoistaan, sillä yrityksen tausta vaikuttaa ostopäätöksiin, selviää Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksesta.

Yritysten taustoihin pääsee tutustumaan Tervetuloa meille -viikolla 9.–15. lokakuuta. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on mukana jo lähes 300 tapahtumaa.
Tempaukselle on kysyntää, sillä suomalaiset haluaisivat tutustua yrityksiin tuotteiden ja palveluiden takaa. Made by Finland -selvitys paljasti, että 72 prosentille suomalaisista yrityksen taustat vaikuttavat merkittävästi ostopäätöksiin. Suomalaiset ovat kiinnostuneita kuulemaan myös yritysten tarinoista, sillä 86 prosenttia suomalaisista haluaisi kuulla enemmän suomalaisyritysten menestystarinoista.

– Tervetuloa meille -viikon kautta teemme osaamistamme ja yritysten tarinoita näkyväksi konkreettisesti, kun yritykset ja organisaatiot kautta maan avaavat ovensa yhtä aikaa, kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala. Yritykset pääsevätkin yhdessä vastaamaan tämän päivän kuluttajien tarpeeseen saada tietoa tuotteiden ja palveluiden takana olevista yrityksistä ja niiden toiminnasta, Lausala jatkaa.

Tervetuloa meille -tapahtumien kirjo on laaja. Viikon aikana luvassa on muun muassa tehdasvierailuja, konsertteja, työpajoja, mahdollisuus tutustua radiokanavan toimintaan ja tv-ohjelman tekemiseen Kuluttajilla on myös mahdollisuus nähdä miten tehdään koruja, kastelukannuja tai hitsauslaitteita. arjolla on tietoiskuja parempaan uneen, työstä palautumiseen tai muistin tueksi. Vierailu virtuaalimaailmaankin onnistuu.

Kaikki Tervetuloa meille -viikon tapahtumat löytyvät osoitteesta www.tervetuloameille.fi

toimitus@yrittajat.fi