27.11.2017 klo 13:46
Uutinen

Viisi tärppiä Slushiin: Tämän takia pienyrittäjän kannattaa olla kiinnostunut

Kasvuyrittäjille tarkoitettu Slush-tapahtuma käynnistyy Helsingissä ensi torstaina. Listasimme viisi tärppiä tapahtumaan.

1. Paikalla oleminen voi poikia sijoituksen. Slushin tarkoituksena on tuoda kansainväliset sijoittajat ja median edustajat kasvuyrittäjien saataville. Parhaimmassa tapauksessa pääomasijoittajaa etsivä löytää tapahtumasta sopivan kontaktin. Hyvä tapa päästä esille on osallistua alkuvaiheen yrityksille tarkoitettuun pitchauskilpailuun tai ainakin tulla poimimaan hyviä vinkkejä oikeaan pitchaukseen, jonka tavoitteena on vakuuttaa sijoittajat jatkamaan keskustelua yrityksen kanssa.

2. Tänä vuonna Slushissa järjestetään noin 300 sivutapahtumaa, jotka keskittyvät kukin tietyn teeman ympärille. Teemoja ovat esimerkiksi Mobility (tulevaisuuden liikenne ja liikkuminen), musiikki ja tiede.

3. Yksi kiinnostavimmista esiintyjistä on Yhdysvaltain entinen varapresidentti Al Gore, joka avaa tapahtuman torstaina kymmeneltä aamupäivällä. Kiinnostavaa kuultavaa tarjoaa myös jättimäisen kiinalaisen Tencentin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Martin Lau.

4. Suomalaisista puhujista yksi kiinnostavimmista on Smartlyn Kristo Ovaska, joka keskustelee tapahtumassa itseorganisoituvista tiimeistä ja antaa vinkkejä mahdollisimman ketterien tiimien rakentamisesta erilaisiin ympäristöihin.

5. Suomalainen VR-yritys Varjo lanseeraa Slushissa torstaina uuden tuotteen, jota odotetaan erityisellä mielenkiinnolla.

Tärpit antoi Slushin ohjelmavastaava Andreas Saari.

Kuva: Jussi Ratilainen

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi