24.1.2017 klo 15:46

Suomen Naprapaattiyhdistys ry Suomen Yrittäjien toimialajärjestöiksi

Suomen Yrittäjien hallitus hyväksyi Suomen Naprapaattiyhdistys ry:n Suomen Yrittäjien toimialajärjestöksi. Suomen yrittäjillä on yhteensä 64 toimialajärjestöä.

Suomen Naprapaattiyhdistys on perustettu vuonna 1975. Yhdistyksen kansainvälisenä kattojärjestönä toimii IFONA (International Federation of Naprapathic Associations). Yhdistyksen jäsenyritykset ovat pääsääntöisesti ammatinharjoittajia. Varsinaisia jäseniä on 50. Korkeakoulutetut naprapaatit ovat olleet Suomessa terveydenhuollon kentällä yli 40 vuotta ja nimikesuojattuina terveydenhuollon ammattilaisina vuodesta 94.

Yhdistyksen tavoitteena on laajentaa tietoutta naprapatiasta fysiatrisena hoitomuotona toimialanaan tuki- ja liikuntaelinsairauksien ja tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöiden tutkiminen, hoito ja ennaltaehkäisy manuaalisen lääketieteen erikoisalana toimiviksi todetuin menetelmin ja hoito-ohjein. Tärkeänä yhteiskunnallisena tehtävänä on lisätä ymmärtämystä ja yhteistyötä eri viranomaisten, terveydenhuollon organisaatioiden ja muiden julkishallinnollisten organisaatioiden kesken niin kotimaassa kuin kansainvälisissä yhteyksissä.

– Liittymällä Suomen Yrittäjien toimialajärjestöksi haluamme tavoitella synergiassa Suomen Yrittäjien kanssa yhtenäisen ja yhdenvertaisen aseman saavuttamista terveydenhuollonkentällä ja sen tulevissa kilpailuasetelmissa. Nykyinen tilanne eriarvoistaa voimakkaasti tieteellisissäkin tutkimuksissa vaikuttavaksi ja kustannustehokkaaksi todetun naprapatian asemaa terveydenhuollon toimijoiden kesken. Tavoitteenamme on yhteiskunnallisesti turvata naprapaateille yrittäjinä kuuluvat tasa-arvoiset lähtökohdat muiden toimijoiden rinnalla myös lakisääteisesti, Suomen Naprapaattiyhdistyksen puheenjohtajana Vesa Tabell toteaa.

– Suomen Naprapaattiyhdistys täydentää yksityisen terveydenhuoltoalan toimialajärjestöjen edustusta Suomen Yrittäjissä, Kari Hiltunen sanoo

Lisätietoja:
puheenjohtaja Vesa Tabell Suomen Naprapaattiyhdistys ry, p. 040 520 8517