29.5.2018 klo 11:30
Uutinen

1000 autettua -hyväntekeväisyyskampanja pyrkii ravistelemaan terapian tarjoamisen tapaa

Masennus, työuupumus ja liikkumattomuus ovat otsikoissa vuodesta toiseen. Ollipekka Kivin haluaa hyväntekeväisyyskampanjalla näyttää, että palveluita voi ja kannattaa tarjota myös massavalmennuksena.

1000 autettua -hyväntekeväisyyskampanjassa tarjotaan maksutonta apua hyvinvoinnin kanssa kamppaileville ihmisille. Ollipekka Kivinin yrityksen Sportie United Oy:n päätuote on Solki.live, joka on webinaarialusta.

Kipinä kampanjan aloittamiselle liittyy oikeastaan verkkovalmennus ja -webinaarialustan syntyyn.

– Yksi syy yrityksen perustamiselle oli se, kun luin paikallislehdestä, että lapset joutuvat odottamaan puheterapeutille pääsyä puoli vuotta. Soittelin terapeuteille ja sain vastaukseksi, että terapiatyö on niin paikkaan sidottua, jonka vuoksi fyysiset kohtaamiset syrjäseuduilla voivat olla hankala toteuttaa, Ollipekka Kivin kertoo.

Nykytekniikalla sessioita voidaan järjestää etänä. Kivinin kampanja syntyi tukemaan ajatusta paikasta riippumattomasta palvelun tarjonnasta.

– Kampanjalla on todistettu, että meillä on nykypäivänä työkalut tarjota apua massoille turvallisesti, helposti ja kustannustehokkaasti – vaikeistakin aiheista.

Hyväntekeväisyyskampanja tukee osaltaan Kivinin liiketoimintaa, joka keskittyy kotimaisen webinaariohjelmisto Solki.live myyntiin.

Massawebinaareista apua masennukseen, työnhakuun ja moneen muuhun

Seuraavan 31. toukokuuta järjestettävän webinaarin aiheena on työuupumus ja sen selättäminen. Verkkovalmennuksissa puhumassa on aina aiheen ammattilainen. Tilaisuuksiin voi osallistua nimettömästi. Webinaareja voi myös katsoa tallenteena jälkikäteen. Suosituin webinaari tähän mennessä on ollut työttömien webinaari, jossa annettiin työnhakuvinkkejä. Siinä oli satoja ilmoittautuneita.

– Toiveita aiheista otetaan mielellään edelleen vastaan. Olen miettinyt jossain vaiheessa omaishoitajille webinaaria.

Järjestäjä on saanut hyvää palautetta.

– Mieleen ovat jääneet palautteet, joissa on kerrottu webinaarin puhujan tarinan koskettaneen katsojaa ja hän on siitä päässyt oireissaan eteenpäin webinaarin avulla, Kivin kertoo.

Yksinyrittäjän tempaus herättelee massawebinaarien käyttöön

Huhtikuussa alkaneen kampanjan taustalla on pieni joukko yrittäjiä ja yksityishenkilöitä. Ollipekka Kivin on itse maksanut kulut tähän asti. Webinaarien asiantuntijat ovat olleet mukana hyväntekeväisyysmielessä tarjoten osaamistaan maksutta kampanjan käyttöön.

Kivin etsii yhteistyökumppaneita ja toiminnan tukijoita lisää, että kampanjasta saataisiin jatkuvaa toimintaa. Hän on yksinyrittäjä. Sportie Unitedin toinen tuote on SportieTown, jossa liikunnan ammattilaiset voivat myydä treenituntejaan verkossa.

– Meillä on menossa etävalmennuksen pilotti erään julkisen toimijan kanssa. Siellä on testaajina lääkäreitä, kuntoutusterapeutteja/-ohjaajia sekä ravitsemusterapeutteja, hän kertoo liiketoiminnastaan.

Kampanjasivu ja ilmoittautumiset www.1000autettua.com.

Riikka Koskenranta

riikka.koskenranta (at) yrittajat.fi