8.11.2017 klo 14:16
Uutinen

Iglukylän yrittäjä:Tämän kuvan on nähnyt jo miljardi ihmistä

Lasi-igluillaan maailmanmaineeseen noussutta lappilaista Kakslauttasen matkailuyritystä hehkutetaan nyt suositulla Buzzfeed-sivustolla. Yrittäjä Juhani Eiramon mukaan kuuluisan iglukuvan on nähnyt jo yli miljardi ihmistä.

Buzzfeed-sivustolla sunnuntaina julkaistua igluvideota oli keskiviikkona puoleen päivään mennessä katsottu jo yli 1,2 miljoonaa kertaa ja se on kerännyt yli 33000 tykkäystä ja yli 8000 kommenttia.

Tätä ennen lasi-igluja on kehuttu lukuisissa maailman valtamedioissa, somessa ja matkailusivustoilla.

– Me ollaan ylivoimaisesti tunnetuin matkailutuote Suomessa määrätyistä syistä, joista yksi on ilmakuva lasi-igluista. Sen on nähnyt yli miljardi ihmistä, sanoo Kakslauttasen yrittäjä ja pääomistaja Juhani Eiramo Ylelle.

Hän kertoo käyttävänsä some- ja nettinäkyvyyden mittaamiseen amerikkalaista mainostoimistoa.

Ylen mukaan Eiramon perheyrityksen liikevaihto on kaksinkertaistunut neljässä vuodessa 13,3 miljoonaan euroon ja tilikauden tulos neljään miljoonaan.

Kakslauttasen matkailualuetta on laajennettu jo vajaan kymmenen vuoden ajan. Marras-joulukuun vaihteessa valmistuvien laajennusten jälkeen yrityksellä on 550 vuodepaikkaa.

toimitus(at)yrittajat.fi