YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Lahden vuoden nuori yrittäjä 2021 Joonas Reinikainen, Kahiwa Coffee Roasters Oy
Kahiwa on Lahden Malskilla toimiva kahvipaahtimon ja tunnelmallisen viinikahvilan muodostama kokonaisuus. Yrityksen intohimona on tarjota poikkeuksellisen laadukkaita ja mielenkiintoisia kahveja.
Kahiwa pyrkii ostamaan kahvinsa aina mahdollisimman suoraan viljelijöiltä, välikädet minimoiden, jotta reilu korvaus työstä ja kahvista päätyy oikeaan osoitteeseen — näin kahvikulttuurilla on edellytykset kehittyä edelleen.
Kahiwa paahtaa kahvin aina erityisellä tarkkuudella, pyrkien tuomaan esiin kahvin oman uniikin luonteen. Laatua ei paahtaessa voi enää lisätä, mutta huolimattomuudella sen voi kadottaa. Kunnioituksesta viljelijää ja hienoa raaka-ainetta kohtaan, yritys tekee oman osansa aina intohimolla ja pieteetillä, jotta asiakkaat pääsevät maistamaan kahvia potentiaalinsa huipulla!
Kahiwa laajensi toimintaansa ja perusti ensimmäisen kahvilansa haastavalla hetkellä juuri koronan ensimmäisen aallon rantautuessa Suomeen. Kahiwa on sopeutunut poikkeusoloihin ja onnistunut muovaamaan toimintaansa tilanteen kulloinkin vaatimalla tavalla. Viimeisimpään sulkutilaan Kahiwa on reagoinut mm. julkaisemalla verkkokaupassaan neljän kahvin settejä ”Operaatio Loppukirin” hengessä.
Yritys on perustettu 2017 ja se on kasvattanut liikevaihtoaan vuosi vuodelta. Joonas avasi vuonna 2020 viinikahvilan malskille, siirtäen sinne myös pienpaahtimotoiminnan Niemen satamasta. Hän on myös yksi perustajajäsenistä Ant Brew -pienpanimon taustalla. Kahiwan omistajakuntaan on viimeisen vuoden aikana tullut mukaan myös Valtteri Bottas.
Kahiwan lähivuosien tavoitteena on vakiinnuttaa asemansa lahtelaisen kahvikulttuurin edelläkävijänä ja laajentaa toimintaansa myös uusille markkinoille aina kansainvälistymiseen saakka.
Lahden Yrittäjien hallitus katsoo, että yrityksellä on menestymisen edellytykset ja talous kunnossa. Mahtavaa käsityöosaamista. Päättyneellä tilikaudella yhtiöllä oli 5 työntekijää. Työntekijämäärä kasvoi 150 % edelliseltä tilikaudelta.
EVERY COFFEE HAS A STORY.