Ensimmäisissä Y-Cast -jaksoissa viestinnästä keskustelevat Marjo Tiitto ja Sanna Sassi
3.11.2021 klo 11:18
Uutinen

Uudenmaan Yrittäjät aloittaa podcastit – kuuntele kolme käytännönläheistä jaksoa viestinnästä

Y-Cast on Uudenmaan Yrittäjien uusi podcast. Puolen tunnin napakat juttutuokiot ovat käytännönläheistä puhetta pienyrittäjälle, jotka sopivat kuunneltavaksi niin autossa, lenkillä kuin ruokatauolla. Vinkit tähtäävät liiketoiminnan kasvattamiseen, ajatuksen selkeyteen ja tekemisen helppouteen.

Jokainen yrittäjä haaveilee siitä, että asiakkaat rakastuvat yritykseen ja sen tuotteisiin. Ensimmäiset podcastit keskittyvät viestintään. Viestinnän yrittäjää, toimittaja Marjo Tiittoa haastattelee Uudenmaan Yrittäjien palvelupäällikkö Sanna Sassi. Jokaisessa jaksossa on mukana myös yrittäjävieras.

Ensimmäisessä jaksossa puhutaan yritystarinasta. Yritystarinalla kerrot kiteytetysti yrityksestäsi, erottaudut ja sitoutat asiakkaasi. Millainen yrityksesi on, millainen se on ja miksi se sellainen kuin se on? Oman yrityksensä tarinasta kertoo ravintoloitsija Nick Victorzon YLP!-pizzeriasta.

Möyhi, kirjoita ja korjaa. Myös kevytversio on mahdollinen. Y-Castin toisessa jaksossa puhutaan – viestintäsuunnitelmasta. Moni mikroyrittäjä tuskailee saman ongelman kanssa – viestiä pitäisi, mutta aikaa ja ideoita on rajallisesti. Vastaukseksi tarjoillaan viestintäsuunnitelmaa, mutta onko siitä oikeasti apua? Ja miten se edes tehdään? Yrittäjävieraana Hyvät tyypit -konseptin viestintäsuunnitelmasta kertoo sensomotorinen valmentaja Marjo Remes.

Kolmannessa Y-Castin jaksossa käydään läpi pikavinkkejä mikroyrittäjän arkeen. Mitä kannattaa tehdä ja mitä ei kannata tehdä? Mitä jos mokaa? Paljonko pitää viestiä? Kannattaako huumori? Myös yrittäjä Tia Honkanen Nearby.fistä kertoo omista hyväksi havaituista ohjenuoristaan.

Podcastit löydät Yrittäjien verkkosivuilta ja yleisimmiltä podcast-alustoilta, kuten Spotifysta ja Suplasta.

Podcastit ovat osa Hymy Uusimaa II -hanketta. HYMY Uusimaa II -hanke edistää sekä uuden yritystoiminnan syntymistä maaseudulle että jo toimivien maaseudun yritysten kehittymistä.