6.10.2006 klo 12:45

Eero Lehti Suomen Yrittäjien puheenjohtajaksi kolmannelle kaudelle

Kauppaneuvos Eero Lehti on valittu Suomen Yrittäjien puheenjohtajaksi keskusjärjestön liittokokouksessa Hämeenlinnassa. Kyseessä on Lehden kolmas kaksivuotinen puheenjohtajakausi. Varapuheenjohtajina jatkavat Erkki K. Mäkinen, Kirsi-Marja Salonen, Jarkko Wuorinen ja Simo Räihä.

Eero Lehti, 62, Keravalta toimii hallituksen puheenjohtajana mm. Taloustutkimus Oy:ssä sekä Suomen Lehtiyhtymä Oy:ssä.

Toimitusjohtaja Erkki K. Mäkinen, 59, Vammalasta on toiminut yrittäjänä yli 30 vuotta ja harjoittaa nykyisin yritystoimintaa auktorisoituna tilintarkastajana ja tilitoimistoyrittäjänä.

Erkki K. Mäkinen on toiminut Satakunnan Yrittäjien puheenjohtajana vuosina 1992–2004. Suomen Yrittäjien hallitukseen hän on kuulunut vuodesta 1993 ja työvaliokuntaan vuodesta 1996 lähtien. Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajana Erkki K. Mäkinen on ollut vuodesta 2002 alkaen seuranta- ja vastuualueena verotus ja työelämä. Lisäksi hän toimii yrittäjien edustajana lukuisissa muissa luottamustehtävissä, mm. Tilitoimistojen Työnantajayhdistyksen hallituksen varapuheenjohtajana.

Kirsi-Marja Salonen, 44, Turusta on matkatoimistoalan yrittäjä, ja hänellä on pitkäaikainen kokemus yrittäjäjärjestön luottamustehtävissä niin paikallisella kuin valtakunnallisellakin tasolla.

Salonen on toiminut Varsinais-Suomen Yrittäjien puheenjohtajana 2003–2005, ja vuonna 2002 hänet valittiin Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajaksi. Varapuheenjohtajana Salosen vastuualueena on kuulunut Nuorten Yrittäjien toiminta, minkä lisäksi hän kuuluu Suomen Yrittäjien viestintävaliokuntaan.

Varapuheenjohtaja Jarkko Wuorinen, 55, Savonlinnasta on kokenut ja vahva vaikuttaja niin yrittäjäjärjestö- kuin muussakin harrastustoiminnassa. Hän on Etelä-Savon Yrittäjien puheenjohtaja ja Suomen Yrittäjien työvaliokunnan jäsen sekä Suomen Yrittäjien aluekehitystyöryhmän puheenjohtaja ja viestintävaliokunnan varapuheenjohtaja. Wuorisella on kokemusta myös toimialajärjestötyöstä. Hän on muun muassa TerveSuu Asemien hallituksen jäsen.

Jarkko Wuorisen yritykset toimivat usealla paikkakunnalla. Hänellä on hammaslääkäriasemat Helsingissä, Turussa, Savonlinnassa ja Rovaniemellä. Näiden lisäksi Wuorisen Wiisaudenhammas Yhtiöihin kuuluu koulutus- ja julkaisutoimintaa harjoittava yhtiö.

Simo Räihä, 48, Lahdesta on toiminut vuodesta 1978 sukupolvenvaihdoksen jälkeen tavaratilausliikenneyrittäjänä. Kuljetusliike Räihä Oy on kasvanut hänen johdollaan yhden auton kuljetusyrityksestä 25 kalustoyksikön yritykseksi. Yhtiö työllistää tällä hetkellä 46 henkilöä.

Simo Räihä toimii lukuisissa toimialansa, yrittäjäjärjestön sekä kunnallisissa luottamustehtävissä. Hän on Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajana hallituksen ja työvaliokunnan jäsen sekä SKAL:n hallituksen jäsen. Lisäksi hän on Lahden kaupunginvaltuuston ja -hallituksen jäsen. Päijät-Hämeen Yrittäjien puheenjohtajana Simo Räihä on toiminut vuodesta 2001.

Kokonaisäänimäärä varapuheenjohtajien vaalissa oli 1645, joista hyväksyttyjä ääniä oli 1641. Erkki K. Mäkinen sai 1267 ääntä, Kirsi-Marja Salonen 940 ääntä, Jarkko Wuorinen 1336 ääntä ja Simo Räihä 1240 ääntä.

Tästä linkistä >> Hallitus

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Eero Lehti, puh. 0400-461 577
Varapuheenjohtaja Erkki K. Mäkinen, puh. 050-377 1947
Varapuheenjohtaja Simo Räihä, puh. 040-731 1913
Varapuheenjohtaja Kirsi-Marja Salonen, puh. 050-377 1111
Varapuheenjohtaja Jarkko Wuorinen, puh. 0500-692186

Suomen Yrittäjien viestintä, Jouko Lantto, puh. 0500-402562 ja
Raija-Liisa Konkola, puh. 050-500 3219

Puheenjohtaja Eero Lehti
Painokelpoinen kuva tästä linkistä.

Vas. Jarkko Wuorinen, Kirsi-Marja Salonen, Erkki K. Mäkinen, Eero Lehti ja Simo Räihä
Painokelpoinen kuva tästä linkisä

OnLine uutiset