28.9.2006 klo 13:50

Suomen Yrittäjien jäsenille oma MasterCard vuoden 2007 alusta

Suomen Yrittäjät ja Nordea tuovat markkinoille maamme ensimmäisen yrityksille suunnatun maksuaikakortin, joka on niin kutsuttu co-branding eli yhteistyökortti. Se on kansainvälinen MasterCard-maksuaika- ja -automaattikortti, johon on tarkoitus lähivuosina liittää myös Suomen Yrittäjien jäsenkorttiominaisuudet.

Ensi vuoden alusta lanseerattavan kortin maksuaikaominaisuus tuo joustavuutta yrityksen kassanhallintaa, Suomen Yrittäjien kehityspäällikkö Kari Björklöv sanoo.

– Nykyistä yksinkertaisempi, nopeampi ja tehokkaampi laskujen käsittely tuo puolestaan kustannussäästöjä. Käsiteltävien laskujen ja kirjanpidon kirjauksien määrä vähenee sekä laskutuslisät ja valuutanvaihtokulut poistuvat.

Tulevaisuudessa, kun kortti sisältää myös jäsenkorttiominaisuuksia, kortilla maksaessaan yrittäjä saa esimerkiksi jäsenetuun liittyvän hintahyödyn automaattisesti hyväkseen, Björklöv lupaa.

Suomen Yrittäjät MasterCard –kortissa on myös ensimmäisenä Suomessa internetostoihin tarkoitettu vakuutus, joka suojaa kortilla internetissä tehtäviä ostoksia, kuten esimerkiksi jos tavaraa ei toimiteta ajoissa tai siinä on virhe.

Normaalisti kuluttajalainsäädäntö auttaa pitkälle pulmatilanteissa, mutta yrittäjät ovat olleet huonommassa asemassa, koska kuluttajansuoja ei ulotu yrityksen suorittamiin ostoihin.
Suomen Yrittäjät MasterCardilla tehdyt internetostot ovat vakuutettuja vakuutusehtojen mukaisesti.

Lisätietoja:
Kehityspäällikkö Kari Björklöv , Suomen Yrittäjät, p. 050 558 13 59