24.1.2007 klo 15:43

Suomen Yrittäjien jäsenmäärä lähestyy sadan tuhannen rajaa

Viime vuonna Suomen Yrittäjien jäseneksi liittyi 4 800 uutta yritystä. Jäsenmäärä vuoden lopussa oli 94 000 yritystä.

Hiltusen mielestä hyvään jäsenkehitykseen on kaksi keskeistä syytä. Järjestömme tarjoaa konkreettisia palvelua yrityksille, ja olemme onnistuneet kertomaan näistä palveluista uusille kohderyhmille. Osatekijänä on myös ollut järjestön aktiivinen näkyminen yhteiskuntavaikuttamisessa, mm. yt-lain käsittelyssä.

Alueorganisaation kautta Suomen Yrittäjiin liittyi uusia jäsenyrityksiä 11 330. Edellisenä vuonna uusia jäseniä liittyi 8 300. Nettojäsenkasvu alueorganisaatiossa oli 4 800. Alueorganisaation kautta järjestäytyneiden määrä oli viime vuoden lopussa 67 150.

Aluejärjestöistä eniten jäsenmääräänsä kasvatti Pirkanmaan Yrittäjät, jossa nettokasvu oli 1000 jäsentä. Sen jäsenmäärä vuoden lopussa oli 8 170 jäsenyritystä. Suhteellisesti voimakkain jäsenkasvu oli Päijät-Hämeen Yrittäjissä. Siellä jäsenmäärä kasvoi yli 18 prosenttia. Nettokasvuksi tuli 400 yritystä, ja jäsenmäärä nousi vuoden lopussa kahteen ja puoleen tuhanteen.

Toimialajärjestöjen kautta Suomen Yrittäjissä oli vuoden 2006 lopussa 39 500 jäsenyritystä. Päällekkäisjäsenyyksiä on 12 500, jotka on vähennetty kokonaisjäsenmäärästä.

Lisätietoja antavat:

Järjestöjohtaja Kari Hiltunen ,p. (09) 229 22920, 0500 604090