13.9.2006 klo 15:27

Tekesiltä uusi palvelu pk-yrittäjille

Tekesin www-sivuilla on avattu uusi pk-yrittäjille suunnattu palvelu, jossa yrittäjä voi helposti tunnustella projektinsa alustavia rahoitusmahdollisuuksia täyttämällä lomakkeen ja lähettämällä sen sähköisesti Tekesiin. Ehdotus etenemisestä on luvassa viikon kuluessa sähköpostitse.

Haluamme tarjota pk-yrittäjille parempaa palvelua ja olla helpommin lähestyttävissä. Toisaalta tahdomme myös saada käsiteltäviksi tarkasti pohdittuja hankkeita, tunnustelupalvelusta vastaava teknologia-asiantuntija Matti Evola Tekesistä kertoo.

Tunnustelupalvelu toimii siten, että yrittäjä täyttää netissä olevaan lomakkeeseen yhteystietonsa ja kuvailee tutkimus- ja kehitysprojekti-ideaansa lyhyesti. Lomake lähtee Tekesiin sähköpostitse.

Viikon kuluessa saapuva vastausposti sisältää projektin aihepiirin tuntevan Tekesin asiantuntijan yhteystiedot ja kehotuksen ottaa tähän yhteyttä. Idean sisältöön tai mahdollisen rahoituksen määrään ei kuitenkaan oteta vielä kantaa, sillä projektista on tarkoitus jatkaa keskustelua suoraan asiantuntijan kanssa.

Jos projekti ei sovi Tekesin rahoituksen piiriin, kysyjä neuvotaan tarvittaessa muiden rahoittajien, kuten Finnveran tai TE-keskusten yrityspalveluyksikön puheille, Matti Evola sanoo.

Palveluun pääsee Tekesin etusivun oikeassa alakulmassa olevasta linkistä Pk-yrittäjä, tunnustele ideasi rahoitusmahdollisuuksia

Lisätietoja: Matti Evola, p. 050 5577 835, matti.evola@tekes.fi

OnLine uutiset