9.10.2004 klo 19:02

Valtakunnalliset Yrittäjäpalkinnot 2004

Tästä linkistä voit tallentaa kuvan painokelpoisena.

Valtakunnallisen Yrittäjäpalkinnon saivat tänä vuonna vammalalainen Vexve Oy, euralainen Pintos Oy, jalasjärveläinen Juustoportti ja porvoolainen Lamor Corporation Ab. Palkinnot luovutettiin lauantaina Valtakunnallisten Yrittäjäpäivien pääjuhlassa Tampereella.

Vexve Oy on Vammalassa toimiva yritys, jonka tuotteita viedään yli 30 maahan. Jorma Niemisen perustama yritys on omalla tuotekehityksellään ja rohkeasti investoimalla noussut yhdeksi maailman johtavista hitsattavien palloventtiilien valmistajista. Tänä päivänä yhtiön tuotteita menee yli 30 maahan. Tärkeimmät tuotteet ovat itsekehitetyt Vexve- palloventtiilit ja läppäventtiilit sekä Vesiverto huoneistokohtaiset vedenmittausjärjestelmät.

Euralainen Pintos Oy on luonut naulasta menestystuotteen, joka menee myös vientiin. Yritys on merkittävä perusrakennustarvikkeiden toimittaja Suomessa, tuotevalikoimaan kuuluvat naulojen lisäksi metallilankatuotteet ja rakennusten metalliosat. Takana on lähes puoli vuosisataa menestyksellistä yritystoimintaa.

Juustoportti Oy on yksi suomalaisen juustonvalmistuksen uranuurtajista. Se on maan suurin leipäjuuston, fetajuuston, kittijuuston ja mozzarellan valmistaja. Keski-Kasarin perheen omistama yritys työllistää ympärivuotisesti 70 henkilöä ja kesäisin noin kaksinkertaisen määrän. Juustolan lisäksi Juustoportilla on Juustokellari-konseptilla toimivia myyntipisteitä suurissa marketeissa eri puolilla maata sekä ravintola 3-tien varressa Jalasjärvellä.

Lamor Corporation Ab on johtava öljytuhojen torjuntakaluston valmistaja maailmassa. Porvoolaisen yrityksen ainutlaatuiseen harjatekniikkaan perustuva keksintö on käytössä jo 50 maassa.

Valtakunnallinen Yrittäjäpalkinto on julkinen tunnustus esimerkillisestä yrittäjyydestä. Palkinnolla halutaan korostaa oma-aloitteisten ja taloudellisten riskien ottamiseen uskaltautuvien yrittäjien merkitystä koko talouselämälle ja korostaa samalla yksityisen yrittäjyyden arvostusta yhteiskunnassamme.

Palkittavat yritykset valitsee vuosittain lautakunta, johon kuuluvat Suomen Yrittäjien, Suomalaisen Työn Liiton, Yksityisyrittäjäin Säätiön sekä Fennian edustajat.

Valtakunnallisten Yrittäjäpalkinnon saajien yritysesittelyt osoitteessa:

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Petri Nieminen, Suomen Yrittäjät, p. 050 547 7495

Tästä linkistä voit tallentaa kuvan painokelpoisena.