Etsi

Maailma

Kannattaako pk-yrityksen osallistua kansainvälisille messuille?

Unseen Technologiesin toimitusjohtaja Esa Alanen kertoi Yrittäjäsanomille oman näkemyksensä siitä, kannattaako suomalaisen pk-yrityksen lähteä markkinoimaan osaamistaan kansainvälisiin messutapahtumiin.

Yrittäjäsanomat tutustuu parhaillaan Barcelonassa käynnissä olevan Mobile World Congress -mobiilikonferenssin tarjontaan. Paikalla on myös useita suomalaisia yrittäjiä, osa omalla messuosastolla ja osa vain aistimassa tapahtuman tunnelmaan ja etsimässä uusia kontakteja.

Yksi ensikertalaisista on Unseen Technologiesin toimitusjohtaja Esa Alanen, joka kiersi messuilla kaksi päivää. Hän on vakuuttunut siitä, että pienemmänkin yrityksen kannattaa tulla myymään osaamistaan ja etsimään uusia mahdollisia yhteistyökumppaneita.

"Tee asiat eri tavalla kuin muut"

Unseen Technologiesin yhtenä liikeideana on ratkaista asiakkaidensa ongelmia hyvin lyhyessä ajassa. Ongelmat keskittyvät pääsääntöisesti ohjelmistoihin tai älyteknologiaan. Jos Unseen tarttuu ongelmaan, tavoitteena on tarjota siihen ratkaisu viikon aikana.

Yrityksen perustajakunnassa on entisiä Nokian mikroelektroniikan insinöörejä. Alanen haluaisi viedä yhtiötä pontevasti myös kansainvälisille markkinoille.

– Messuilla on tärkeä tehdä asioita eri tavalla kuin muut. On tärkeä tunnustaa omat vahvuudet, hän opastaa.

Erottautuminen on haastavaa, sillä esimerkiksi Barcelonan mobiilimessuilla näytteilleasettajia on tuhansia. Yksi keino on lähteä mukaan osana Suomen messupaviljonkia.

Katso videolta lisää Alasen mietteitä!

Kuva: FB-livevideo

Teksti ja FB-livevideo: Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi